کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

خودروهای رده گذشته فرانسوی را باز هم بسازیم؟


کد خبر : ۱۳۹۸۷یکشنبه، ۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶:۰۲۴۳۸۷ بازدید

یک کارشناس اقتصادی گفت: خودروهای قدیمی فرانسه در دوره تحریم دست ما را در حنا می‌گذاشتند.

جمال‌لو گفت: دو شرکت فرانسوی رنو و پژو را در دوران تحریم می‌توان مقایسه کرد. شرکت رنو نسبتا سرمایه گذاری خوبی انجام داد ولی باز هم در شرایط تحریم نتوانست به خوبی در خدمت صنعت خودرو ما باشد و از فرصت‌های بسیار خوبی که در اختیار داشت استفاده کند.

وی در ادامه اضافه کرد: اما شرکت پژو متاسفانه نوع مذاکره و نوع قراردادی که با ما داشت به گونه‌ای بود که سرمایه گذاری خاصی صورت نگرفت و این شرکت هر زمان که تمایل به کار نداشت می‌توانست صنعت ما را تعطیل کند.

وی گفت: اما ما از این فرصت هم استفاده کردیم و توانستیم حداقل در خودرو پژو 206 به طور قابل توجهی توسط کارشناسان و مهندسین ایرانی به خود کفایی برسیم و پژو نیز ناگزیر شد که این خود کفایی را بپزیرد.

وی با بیان اینکه شرکت رنو پارس در سود و زیان سهیم است افزود: قرار بود تولید محصولات رنو به 9 پلات فرم برسد که ما فقز توانستیم از یک پلات فرم L90  استفاده کنیم و تنها در این خودرو با سود و زیان شریک شویم.

وی اشاره کرد: در حال حاضر بهتر است که صنعت و تحریم را هم زیاد بهم گرده نزنیم زیرا می‌توانستیم خیلی از بخش‌های صنعت را با دارندگان تکنولوژی پیش ببریم اما وقتی مقداری هیجانات سیاسی در چاشنی تصمیمات اقتصادی ما وارد شود قطعا فرصت‌ها را از دست خواهیم داد.

وی در پایان اظهار داشت: با توافقی که رخ داد باید فرصت‌هایی که در اختیار داریم به خوبی استفاده کنیم و شرایطی را فراهم کنیم که حضور موثرتری را از صنعتگران کشورها را نظاره گر باشیم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها