کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

هشدار به مودیان املاک و خودرو


کد خبر : ۱۳۹۷۲شنبه، ۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰:۲۱۵۳۶۵ بازدید

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از دریافت 4 میلیون و 800 هزار فقره اظهارنامه الکترونیکی تا پایان تیرماه امسال خبرداد و با اشاره به کاهش آمار ...

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از دریافت 4 میلیون و 800 هزار فقره اظهارنامه الکترونیکی تا پایان تیرماه امسال خبرداد و با اشاره به کاهش آمار اظهارنامه های دریافتی در بخش املاک و خودرو گفت: مودیان مالیاتی در بخش املاک و خودرو در صورت عدم ارائه اظهارنامه مالیاتی در تیرماه مشمول جریمه عدم تسلیم اظهارنامه می‌شوند.

دکتر علی عسکری در خصوص آمار اظهارنامه‌های الکترونیکی دریافت شده بابت عملکرد سال 1393 تا پایان تیرماه، گفت: امسال تعداد اظهارنامه‌های مالیاتی در بخش اشخاص حقوقی 3 درصد، در بخش مشاغل بند «الف» ماده 95 قانون مالیات‌های مستقیم، یک درصد، در بخش مشاغل بند«ب» ماده 96 قانون مالیات های مستقیم، 5 درصد و در بخش مشاغل بند «ج»، 2 درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.

وی با اشاره به کاهش آمار اظهارنامه‌های دریافتی در بخش املاک و خودرو، تصریح کرد: امسال در بخش املاک 7 درصد و در بخش خودرو 13 درصد کاهش ارائه اظهارنامه الکترونیکی صورت گرفته است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در این مورد اظهارکرد: طبق قانون مالیات‌های مستقیم و قانون پنجم توسعه، مودیان مالیاتی در بخش املاک و خودرو در صورت عدم ارائه اظهارنامه مالیاتی درتیرماه از تسهیلات قانونی در خصوص معافیت پایه مالیاتی محروم نخواهند شد؛ اما این دسته از مودیان مشمول جریمه عدم تسلیم اظهارنامه بوده و بایستی مالیات عملکرد سال 1393 خود را پس از تیرماه پرداخت کنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها