کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تجربه 1 سال رانندگی با مرسدس‌بنز E350 کوپه کانورتیبل


کد خبر : ۱۳۹۶۳شنبه، ۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹:۰۰۸۰۱۲ بازدید

شاید بیراه نباشد اگر بگوییم کمپانی نامدار مرسدس‌بنز از بیشترین طیف محصولات در کلاس کوپه ها برخوردار است محصولاتی چون ...
تجربه 1 سال رانندگی با مرسدس‌بنز E350 کوپه کانورتیبل تجربه 1 سال رانندگی با مرسدس‌بنز E350 کوپه کانورتیبل

شاید بیراه نباشد اگر بگوییم کمپانی نامدار مرسدس بنز از بیشترین طیف محصولات در کلاس کوپه ها برخوردار است محصولاتی چون ،CLK، SLK SLS، SL و کوپه C، E و S کلاس که هرکدام با مشخصات متفاوت طيف مشتریان مختلفي را تحت پوشش قرار میدهند اما در این بین بازار هدف مدل CLK با مشتريان خواهان C و E کلاس کوپه تداخل داشت و به همین دلیل هم تولید آن در سال 2009 متوقف شد تا مرسدس شاهد کاهش هزینه و افزایش فروش C و E کلاس کوپه باشد. E کوپه را قبل از این همکارمان در بدو ورود آن به بازار کانادا در اين كشور مورد آزمایش قرار داد.

در حال حاضر نيز نسخه فیس لیفت این خودرو با ظاهری جذابتر -خصوصا از نمای جلو- روانه بازار شده است كه در اولين فرصت آن را هم مورد بررسي قرار خواهيم داد اما با اين وجود ديدن يك نسخه كاركرده ولي كاملا نو اين انگيزه را در ما ايجاد كرد تا نگاه مجددي داشته باشيم به این کوپه خوش استيل و دوست داشتنی در خیابان های تهران. از جمله مزیت های محصولات مرسدس گستردگي و تنوع پيشرانه اي این کمپانی است که برای تمام محصولات آن ارائه می شود .مدل E کلاس کوپه نیز از این قاعده مستثنی نیست. E کوپه با سه موتور دیزلی، یک موتور هیبریدی و سه موتور بنزینی شامل 205 ( 240 اسب بخاری)، 302( 350 اسب بخاری) و 390( 500) اسب بخاری عرضه شده است كه البته در بازار کشورمان متاسفانه از چنین تنوعی برخودار نیست و به تازگي هم با توجه به مممنوعیت واردات خودروهای بالای 2500 سی سی مشتري ايراني محکوم به انتخاب مدل های ضعیف تر است.

اولین نکته ای که هنگام رانندگي با این خودرو بدان توجه داشتم کیفیت متریال کابین پس از یک سال استفاده بود که باید بگوییم پلاستیک، قطعات کرومی و چرم داشبورد و رودری ها هنوز هم کاملا با کیفیت و مطمئن نشان می دادند البته این موضوع به اعتقاد شخصی بنده درخودروهای دست دوم جدا از مهندسی مونتاژ و کیفیت متریال که توسط سازنده به‌کار برده میشود تا حدودی نیز به سلیقه مالک و وسواس وي در نگهداري از خودرو بر ميگردد مثال چندی پیش یک مرسدس CL که به نوعی S کلاس کوپه محسوب میشود با 40 هزار کیلومتر کارکرد را درحالی مورد بررسي قرار داديم كه چرم صندلی، دسته دنده و فرمان آن تقريبا مستهلك شده بود.

برخلاف محصولات جديد 2014 این کمپانی همچون C کلاس جدید كه سادگی در عين لوكس بودن درآن موج میزند طراحي داخل كابين E كوپه 2013 به مانند سبك و سیاق گذشته بوده و کابین آن کمی شلوغ طراحي شده است. صندلی ها کمی سفت اما راحت هستند و به خوبی سرنشین را دربر می گیرند، فرمان سه شاخه خوش دست با سطح صاف در قسمت پایینی به شما گوشزد می‌کند سوار بر خودرویی 300 اسب بخاری هستید. نكته جالب ديگر كه معمولا در ديگر كوپه ها ديده نمي شود به ابعاد داخلي اين كوپه برمي گردد.

طول E کوپه اگرچه از مدل سالن خود کمی کوتاهتر است (4.7 متر) اما ردیف عقب صندلی ها به هیچوجه تزئینی نیست! و قابل استفاده برای افراد بزرگسال است هرچند هنگام ورود به ردیف عقب صندلی ها کمی تقال اجتناب ناپذیر می باشد. صندق عقب نیز با 450 لیتر حجم در وهله اول جادار به نظر می رسد اما با توجه به این که تا حدودی کم عمق است خصوصا در زمانی که سقف باز باشد چندان مناسب مسافرت های چهار نفره نیست. هیجان و مصرف بهینه شعاری تبلیغاتی است که مرسدس برای این مدل انتخاب نموده و بازار هدف را مدیران جوان و افراد میان سال موفق که هنوز به سن سوار شدن بر S کلاس نرسیده اند معرفی کرده است.
 

cvp2ojeznctjoegbj5l.jpg


مشخصات ظاهری خودرو از جمله معماری لبه دار بدنه، جلوپنجره ایستاده، درپوش کشیده موتور، برآمدگی های روی گلگیر عقب، تایرهای پیرلی PZero 235 میلیمتری روی رینگ های 18 اینچی AMG همگی بر بخش هیجان شعار تبلیغاتی تاکید دارند و نوشته Blue Efficiency روی گلگیر جلو نیز مصرف بهینه را یادآوری می‌کند.

پس از قرار دادن دسته دنده خودکار هفت سرعته در حالت D و شروع حرکت اولین نکته که جلب توجه می‌کند سواری نرم و بي صداي خودرو است که سبب شد شاهد سواری دلپذیری از این کوپه حتي بعد از مدتي كاركرد باشیم. در درون و بیرون کابین بالغ بر 70 حسگر جاسازی شده است تا سطح هوشیاری راننده، فاصله با خودروی جلویی، چک کردن نقطه کور و ... را همواره مانیتور کنند. کروز‌کنترل فعال، تنظیمات برقی صندلی با سه حافظه، گرم‌کن و فن صندلی، کنترل کشش و پایداری، ترمز خودکار، ایربگ جلو، زانویی، جانبی و پردهای از جمله تجهیزاتی هستند که در داخل کابین به چشم می خورند. با افزایش سرعت و انجام چند مانور سریع آن چه مشهود می شود ترکیب مناسب توانایی های فنی با راحتی کابین است اما خصوصیت دوم در اولویت قرار می گیرد.

درواقع تیپ 500 با قدرت نزدیک به 400 اسب بخار اگرچه قدرتمندترین مدل این خودرو است اما با توجه به سفتی فنربندی و شاسی و قدرت بیشاز نیاز در سطح شهر، باید گفت مدل 350 گزینه مناسب تری است که توانسته ترکیب بهتری از راحتی و مشخصات اسپرت را در قالب یک محصول جمع نماید. نکته ای که در این خودرو همانند دیگر مدل های مرسدس در سال های اخیر به چشم می خورد وجود شکاف زمانی میان فشردن پدال گاز تا عکس العمل پیشرانه است که خصوصا در حالت Eco کاملا محسوس است و البته در حالت اسپرت پلاس نیز از بین نمیرود با این حال موتور شاداب 302 اسب بخاری با 355 نیوتن متر گشتاور که کاملا تمایل به دورگرفتن دارد در عرض 6.2 ثانیه جثه 1630 کیلوگرمی خودرو را به تندی صد کیلومتر در ساعت میرساند تا لبخند رضایت بر لبان راننده نقش بندد. فرمان با توجه به این‌که تجربه رانندگی با ب ام و 335i کوپه را در ذهن مرور کردم دقیق و عالی ارزیابی نمی شود و تا حدودی سبک نشان میدهد که این هم با توجه به تمرکز بیشتر بر راحتی کابین کاملا قابل توجیه می باشد.

مرسدس E350 کوپه مدل 2013 در بازارهای جهانی با قیمت 49 هزار دلار به فروش میرسد در حالی‌که براي نمونه مورد آزمایش ما با باید چکی به مبلغ 480 ميليون تومان بکشید تا بتوانيد صاحب آن شويد. خودرو طی یک سال گذشته توانسته رضایت مالک خود را جلب نماید و با توجه به نو بودن خودرو فعال غیر از سرویس های دوره ای هزینه دیگری را نمي توان براي آن در نظر گفت. هرچند همین سرویس های دوره ای نيز بعضا فراتر از سه میلیون تومان هزینه را شامل مي شود. نکته آخر این‌که نمونه فیس لیفت شده این خودرو که از چهره ای به مراتب جذاب تر سود می برد اوایل سال 2014 روانه بازار شده است. 

* نشریه سرعت



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها