کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سبقت روسیه از چین و آمریکا در رقابت پذیری اقتصادی


کد خبر : ۱۳۹۴۱جمعه، ۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸:۵۵۱۶۷۳ بازدید

گروه مشاوره‌ای بوستون اعلام کرد، قیمت پایین نفت و کاهش ارزش روبل روسیه، رقابت پذیری این کشور را در برابر چین و آمریکا افزایش داده است.

به گزارش راشاتودی، گروه مشاوره ای بوستون اعلام کرد به دلیل کاهش ارزش روبل و همچنین پایین آمدن قیمت نفت، روسیه در شاخص رقابت پذیری اقتصادی از آمریکا و چین پیشی گرفته است.

این گروه 25 اقتصاد بزرگ جهان را که حدود 90 درصد از صادرات کالاهای تولیدی جهان را در اختیار دارند، مورد بررسی قرار داده است.

بنا به اعلام این گروه، میزان حقوق، نرخ تولید، ارزش مبادلات ارزی، و هزینه انرژی از جمله شاخص‌هایی هستند که در این ارزیابی مورد بررسی قرار گرفته است.

بر اساس گزارش این گروه مشاوره ای، رقابت پذیری روسیه در هزینه های تولید طی سال 2014-2015 9 درصد افزایش داشته است، بر این اساس شاخص هزینه تولید در این کشور نیز 90 واحد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

روسیه در حال حاضر در جایگاه چهارم فهرست منتشر شده این گروه قرار دارد.

اندونزی با افزایش 83 درصدی در این شاخص در جایگاه نخست و هند و تایلند نیز در جایگاه های بعدی قرار دارند.

رقابت پذیری آمریکا از سال 2004 تا سال گذشته روندی افزایشی را طی کرده است، اما طی سال جاری و با افزایش ارزش دلار در بازار بین المللی ارز، این روند نزولی شد.

از نیمه دوم سال 2014 تا نیمه نخست سال 2015 ارزش یورو 18 درصد در برابر دلار کاهش یافته است. این مسئله به تقویت جایگاه صادر کنندگان اروپایی در سطح بازار جهانی منجر شده است.

از سوی دیگر کاهش 13.9 درصدی ارزش دلار کانادا به افزایش رقابت پذیری اقتصاد این کشور در مقایسه با دیگر کشورهای جهان منتج شد.

ارزش روبل روسیه طی ماه های گذشته در برابر دلار آمریکا 30 درصد کاهش یافته است و با در نظر گرفتن کاهش شدید قیمت نفت در بازار جهانی طی سال گذشته، افزایش سطح رقابت پذیری روسیه در برابر دیگر کشورها جای تعجب نخواهد داشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها