کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کشتی بزرگ فرانسوی در بندر شهیدرجایی پهلو می‌گیرد


کد خبر : ۱۳۹۱۵پنجشنبه، ۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰:۲۷۵۷۱۰ بازدید

نخستین کشتی بزرگ کانتینری خط فرانسوی CMA CGM اواسط مردادماه 94 در بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران پهلو می گیرد.

نخستین کشتی بزرگ کانتینری خط فرانسوی CMA CGM اواسط مردادماه 94 در بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران پهلو می گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهیم ایدنی با اعلام اینکه پس از نهایی شدن توافق ایران و 1+5 و گشایش فضای تعاملات تجارت بین المللی، نخستین کشتی بزرگ کانتینری خط فرانسوی CMA CGM اواسط مردادماه 94 در بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران پهلو می گیرد، گفت: پس از نهایی شدن توافق ایران و 1+5 و گشایش فضای تعاملات تجارت بین المللی، نخستین کشتی بزرگ کانتینری خط فرانسوی CMA CGM اواسط مردادماه 94 در بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران پهلو می گیرد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه کشتی کانتینری ANDROMEDA با طول 363 متر و 15.5 متر آبخور، گنجایش 11.5 هزار TEU کانتینر را دارد، افزود: این خط کشتیرانی به کشور فرانسه تعلق دارد و سومین خط بزرگ کشتیرانی دنیا محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه براساس برنامه زمانبندی قرار است این کشتی که به سرویس CIMEX تعلق دارد، در پایانه شماره 2 کانتینری بندر شهید رجایی پهلو بگیرد و 900 TEU  کانتینر را تخلیه و بارگیری کند، اظهار داشت: کشتی بزرگ کانتینری خط CMA CGM  که از مبدا خاور دور عازم آب‌های فیروزه ای رنگ خلیج فارس شده، ده بندر بزرگ کانتینری را برای پهلوگیری در طول مسیر دریایی خود انتخاب کرده که بندر شهید رجایی به علت داشتن استاندارهای بین المللی یکی از این گزینه ها محسوب می شود.

ایدنی با بیان اینکه بندر شهید رجایی در فهرست بنادر مهم بین المللی دنیا قرار دارد که امکان پهلوگیری کشتی های نسل هفتم را دارا هستند، گفت: با سرمایه گذاری های انجام شده در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی و گشایش تعاملات تجارت بین المللی با ایران، زمینه بازگشت کشتی های غول پیکر کانتینری در این بندر فراهم شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها