کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پوشاک در صدر جرایم گران‌فروشی


کد خبر : ۱۳۸۸۵چهارشنبه، ۳۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸:۵۰۲۶۰۶ بازدید

معاون نظارت و بازرسی اتاق اصناف تهران اعلام کرد: از ابتدای سال تاکنون پوشاکی که به صورت قاچاق وارد می‌شود بیشترین گران‌فروشی را در بین ...

معاون نظارت و بازرسی اتاق اصناف تهران اعلام کرد: از ابتدای سال تاکنون پوشاکی که به صورت قاچاق وارد می‌شود بیشترین گران‌فروشی را در بین دیگر واحدهای صنفی داشته و سنگین‌ترین جرایم نیز برای متخلفان در حوزه فروش برندهای خارجی کیف و کفش بوده است.

حسین درودیان اظهار کرد: در این مدت حدود 60 درصد تخلفات مربوط به عدم درج قیمت، 30 درصد مربوط به گران‌فروشی و بقیه مربوط به عدم صدور فاکتور بوده است.

وی همچنین با بیان اینکه بیشتر جرایم نقدی متخلفان کمتر از 100 هزار تومان بوده، اظهار کرد: حدود 80 درصد از متخلفان ملزم به پرداخت جریمه 100 هزار تا یک میلیون تومانی شدند و حدود یک درصد از متخلفان به جریمه بیش از یک میلیون تومانی محکوم شدند.

معاون نظارت و بازرسی اتاق اصناف تهران افزود: جریمه بیش از یک میلیون تومانی بیشتر برای برندهای خارجی و در حوزه کیف و کفش صورت گرفته است. در این بخش بیشتر با تخلفاتی مواجه شدیم که باید این میزان جریمه را پرداخت می‌کردند.

درودیان همچنین با بیان اینکه فروشندگان میوه و تره بار، خواروبار، نان، شیرینی، گوشت، مرغ و ماهی بیشترین میزان تخلفات صنفی را در ماه رمضان داشته‌اند، گفت: برخی واحدهای نان سنتی که سهمیه آرد داشتند و باید نان را به قیمت دولتی عرضه می‌کردند، نان‌ها را به قیمت آزاد فروختند که تخلف بوده و برخوردهای قانونی لازم با آن‌ها صورت گرفته است.

وی با اشاره به تخلفاتی که در زمینه مواد پروتئینی صورت گرفته است،‌ توضیح داد: فروش این مواد بعضا کم فروشی صورت گرفته و در زولبیا و بامیه نیز شاهد گران‌فروشی بوده‌ایم.

درودیان با بیان اینکه بیشتر تخلفات شامل کم فروشی و نداشتن برچسب قیمت روی کالاها بود، گفت: طرح ویژه بازرسی ماه مبارک رمضان در قالب 60 تیم گشت‌زنی مشترک با تعزیرات حکومتی و وزارت بهداشت اجرا شد که این گشت‌های ویژه در دو شیفت صبح و بعدازظهر از ساعت 8 تا 22 بر روند فعالیت اصناف مرتبط با ماه مبارک رمضان نظارت داشتند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها