کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

حمله اوباما به منتقدان توافق هسته ای


کد خبر : ۱۳۸۷۸چهارشنبه، ۳۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴:۴۱۴۲۴۷ بازدید

باراک اوباما، رییس جمهوری ایالات متحده، مخالفان توافق جامع هسته‌ای با ایران را با طرفداران جنگ عراق یکی دانست و خاطرنشان ساخت که این توافق ...

باراک اوباما، رییس جمهوری ایالات متحده، مخالفان توافق جامع هسته‌ای با ایران را با طرفداران جنگ عراق یکی دانست و خاطرنشان ساخت که این توافق مانع یک «جنگ غیرضروری» شده است.

این اظهارات اوباما در جمع ۱۲ هزار کهنه‌سرباز ارتش آمریکا بیان شد که در جریان آن بار دیگر از توافق هسته‌ای وین میان ایران و قدرت‌های جهانی دفاع کرد و از تمام کهنه سربازان آمریکایی خواست تا به این توافق فرصت بدهند.

رییس جمهوری آمریکا با تقبیح کسانی که علیه توافق هسته‌ای «رجزخوانی می‌کنند»، گفت: برخی از کسانی که مخالف این توافق‌اند، همان‌هایی هستند که می‌گفتند جنگ عراق فقط چند ماه طول می‌کشد و با سرعت به سمت جنگ حرکت کردند.

اوباما سپس اظهار داشت: «ما می‌دانیم که آن گزینه چه تبعاتی داشت و چه هزینه‌های جانی و مالی را به ما تحمیل کرد. حال آن که راه‌های هوشمندانه‌تر و مسئولانه‌تری نیز برای دفاع از امنیت ملی ما وجود دارد».

رییس جمهوری آمریکا بارها بر ضرورت کاربرد دیپلماسی برای حل و فصل مناقشه هسته‌ای ایران تاکید کرده و از جمله روز دوشنبه به دنبال تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره توافق اتمی گفت که دیپلماسی موثرترین روش برای برای مانع شدن ایران از دستیابی به سلاح هسته‌ای است.این در حالی است که برخی از سناتورها و نمایندگان کنگره آمریکا با توافق هسته‌ای وین مخالفت کرده‌اند. اسرائیل نیز این توافق را یک «توافق بد» و «اشتباهی تاریخی» نامیده است.اما باراک اوباما تاکید دارد که این توافق انتخابی میان دیپلماسی و جنگ بوده است و «رهبری واقعی» آمریکا آن زمان معنا دارد که از مذاکره نهراسد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها