کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

واکنش جالب ژاپنی‌ها به فساد اقتصادی


کد خبر : ۱۳۸۶۵چهارشنبه، ۳۱ تیر ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۰:۱۳۳۱۴۷ بازدید

مدیر عامل توشیبا به همراه هفت تن از مدیران ارشد این شرکت در پی یک رسوایی مالی بالغ بر 1.2 میلیارد دلار از سمت خود کناره‌گیری کرده ...

مدیر عامل توشیبا به همراه هفت تن از مدیران ارشد این شرکت در پی یک رسوایی مالی بالغ بر 1.2 میلیارد دلار از سمت خود کناره‌گیری کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، هیسائو تاناکا و معاونش نورویی ساساکی سه‌شنبه در پی انتشار گزارش مبنی بر دست داشتن مدیران ارشد در دستکاری صورتحساب‌های مالی شرکت که گویا سال‌ها در جریان بوده است، از سمت خود کناره‌گیری کردند.بنا بر این گزارش که توسط هیاتی به نمایندگی از طرف این شرکت تدوین شده است، مدیران مربوطه سال‌ها به طور هدفمند در حال سودجویی بوده‌اند. این پرونده یکی از بدترین رسوایی‌های مالی تاریخ ژاپن در سال‌های اخیر بوده است.

در بیانیه این شرکت آمده است: «آشکار شد که امور حسابداری به شکل نادرست و برای مدت زمانی طولانی در جریان بوده است و ما عمیقا از بابت ایجاد این مشکل جدی برای سهامداران و سایر ذینفعان پوزش می‌طلبیم.»

این بیانیه می‌افزاید: «از این رو، هیسائو تاناکا مدیر عامل شرکت و نورویی ساساکی معاون شرکت امروز استعفا خواهند کرد.»
 

تاناکا، 64 ساله و ساساکی 66 ساله هر دو از اوایل دهه هفتاد میلادی در توشیبا بوده‌اند.

ساساکی از ژوئن 2009 تا 2013 مدیر عامل توشیبا بود. این دوره زمانی مشمول بیشتر سال‌هایی است که در این شرکت سودجویی صورت گرفته است.

در پی استعفای تاناکا، ماساشی مورماچی موقتا سرپرستی شرکت را به عهده خواهد گرفت.

این یافته‌ها در حالی منتشر شده است که ژاپن حدود دو ماه پیش قانون اداره امور شرکت‌ها را به تصویب رساند که نویدبخش فصل جدیدی از شفاف سازی برای سهامدران بود.

هیات تحقیق از توشیبا به ریاست یک دادستان سابق اعلام کرد که فرهنگ مدیریتی در توشیبا به گونه‌ای بود که کارکنان پایین دست نمی‌توانستند مدیران مقتدر شرکت را که به هر قیمتی درصددسودجویی هر چه بیشتر بودند، متوقف کنند و از آنها توضیح بخواهند.

بنا بر خلاصه این گزارش، «حسابداری نادرست در نتیجه تصمیم گیری‌های مدیران و به طور هدفمند اجرا می‌شد... که این اقدام به مثابه خیانت به اعتماد ذینفعان بود. فرهنگ مدیریتی در توشیبا به گونه‌ای بود که امکان انتقاد از تصمیم گیری‌های مدیران وجود نداشت.»



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها