کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

وال استریت ژورنال تحلیل کرد


کد خبر : ۱۳۶۶۲دوشنبه، ۲۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰:۴۹۵۷۳۴ بازدید

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی با اشاره به این‌که مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 به لحظه شکست یا پیروزی رسیده است ...

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی با اشاره به این‌که مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 به لحظه شکست یا پیروزی رسیده است، نوشت: اروپایی‌ها برای حصول یک توافق با ایران در روز دوشنبه فشار می‌آورند.

به نوشته روزنامه وال استریت ژورنال، مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 به نقطه شکست یا پیروزی رسیده است و دیپلمات‌ها می‌گویند که اگر تا پایان روز دوشنبه توافقی حاصل نشود دیپلماسی به شکست می‌انجامد.

دولت اوباما رئیس جمهور آمریکا نیز اعلام کرده است که مایل به پایان نزدیک به دو سال رایزنی با ایران بر سر برنامه هسته‌ای این کشور و چگونگی لغو تحریم‌های تهران می‌باشد. اما مقامات کاخ سفید می‌گویند که کاخ سفید برای حصول توافق نهایی عجله نمی‌کند و ممکن است قایل به ادامه توافق اولیه ژنو باشند که اواخر 2013 با تهران حاصل شد.

این توافق سبب شد تا در ازاء کاهش بخشی از تحریم‌های ایران، برخی فعالیت‌های هسته‌ای این کشور محدود شود اما مقامات اروپایی می‌گویند که اگر تا دوشنبه شب توافقی حاصل نشود هیچ راهی که بتوان مذاکرات را ادامه داد وجود ندارد.

وزارت امور خارجه آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد: هنوز مسائل کلیدی وجود دارد که باید حل شوند اما برخی از مذاکره کنندگان می‌گویند که به مسائل پایانی رسیده‌اند و حصول یک توافق در روز دوشنبه ممکن خواهد بود.

وال استریت ژورنال در ادامه نوشته است: مسائل سختی این روزها مذاکرات را احاطه کرده است.

یک مقام آلمانی شب گذشته گفت: هنوز احتمال شکست همه چیز وجود دارد اما به معنای واقعی به پایان نزدیک شده‌ایم. با توجه به تمایل تهران برای برداشتن گام‌های نهایی، مذاکرات می‌تواند به سرعت پیش رود.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز روز یک شنبه در پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: مذاکرات هسته‌ای به ساعات سرنوشت‌ساز خود رسیده است.

گروه 1+5 شامل آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان بیش از دو هفته است که بی وقفه در حال مذاکره با ایران هستند اما تاکنون نتوانسته‌اند در ضرب‌الاجل‌های تعیین شده به توافق برسند و اکنون در مهلت جدید خود دوشنبه شب را برای حصول توافق نهایی تعیین کرده‌اند، اگرچه برخی دیپلمات‌های آمریکایی نشان داده‌اند که این هدف هم چندان محکم نیست.

مقامات ایرانی و غربی در روزهای اخیر گفته‌اند که اغلب متن توافق تاکنون نهایی شده است. اکنون چشم‌ها به هتل کوبورگ محل برگزاری مذاکرات هسته‌ای در وین دوخته شده است تا مشخص شود این توافق تاریخی حاصل می‌شود یا نه.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها