کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پرداخت یارانه تیرماه 94 چه شد ؟


کد خبر : ۱۳۶۵۶دوشنبه، ۲۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰:۲۲۲۵۵۵۸ بازدید

حدود سه ماهی است که زمان پرداخت یارانه نقدی از روند معمول خود خارج شده و با تاخیر حتی چهار روزه به حساب سرپرستان واریز می شود. این در ...

گرچه سازمان هدفمندی یارانه‌ها تاکنون اطلاع‌رسانی در رابطه با زمان واریز یارانه تیرماه نداشته ولی واضح است که قرار نیست یارانه این ماه هم به روال زمانبندی گذشته یعنی ساعت 24 امروز بیست دوم ماه جاری به حساب سرپرستان خانوار واریز شود.

حدود سه ماهی است که زمان پرداخت یارانه نقدی از روند معمول خود خارج شده و با تاخیر حتی چهار روزه به حساب سرپرستان واریز می شود. این در حالی است که یارانه اردیبهشت در بیست و چهار و یارانه خرداد هم کمی دیرتر و در بیست و ششم پرداخت شد.

در حالی یارانه بگیران به دریافت یارانه 45 هزار و 500 تومانی خود در بیست و دوم هر ماه عادت کرده و روی مبلغ هر چند اندک آن حساب باز می‌کنند که سازمان هدفمندی یارانه‌ها از از زمان واریز یارانه تیرماه ابراز بی اطلاعی کرده است.

این در حالی است که بعید نیست زمان واریز یارانه تیرماه نیز تا بیست و ششم این ماه طول کشیده و بعد از یک ماه از واریز یارانه خرداد پرداخت شود.

یارانه نقدی 45 هزار و 500 تومانی برای بیش از 76 میلیون متقاضی هزینه‌ای حدود 3500 میلیارد تومان را در هر ماه برای دولت به همراه دارد، رقمی که در مجموع در سال به بیش از 42 هزار میلیارد تومان رسیده و با توجه به درآمد حدود 33 هزار میلیاردی ناشی از افزایش قیمت حامل‌های انرژی در سال کسری بالغ بر 9 هزار میلیارد حداقل در پرداخت یارانه نقدی به همراه دارد.

بر این اساس در شرایطی از اواخر سال گذشته دولت طبق تکلیف بودجه نسبت به غربالگری و حذف یارانه بگیران پردرآمد اقدام کرده که تاکنون با وجود آمارهای متفاوت از 50 تا 400 هزار نفر حذف شده از لیست یارانه بگیران باز هم کمک چندانی به جبران کسری بودجه هدفمندی نخواهد کرد.

در عین حال که بعد از اقدام به حذف یارانه بگیران پردرآمد و اعلام برخی اعتراضات نسبت به این موضوع ، وزارت کار و رفاه اجتماعی به عنوان بانی شناسایی و حذف یارانه بگیران با راه اندازی سامانه yaraneh10.ir از پنجم خردادماه فرصت را برای دریافت شکایات حذف شدگان ایجاد کرد. این در حالی است که سامانه بسته نخواهد شد و حذف شدگان می توانند تا دو ماه بعد از حذف از یارانه نقدی اعتراض خود را نسبت به این موضوع و اطلاع از علت حذف ثبت کنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها