کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چه خانه‌هایی رو بورس‌ هستند؟


کد خبر : ۱۳۶۵۳دوشنبه، ۲۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵:۴۶۳۳۷۰ بازدید

با افزایش جمعیت و تقاضای ساخت‌وساز، واحدهای مسکونی نوساز در شهرهای بزرگ همچون تهران افزایش یافته است، به گونه‌ای که یکی از کارشناسان ...
چه خانه‌هایی رو بورس‌ هستند؟چه خانه‌هایی رو بورس‌ هستند؟

با افزایش جمعیت و تقاضای ساخت‌وساز، واحدهای مسکونی نوساز در شهرهای بزرگ همچون تهران افزایش یافته است، به گونه‌ای که یکی از کارشناسان اقتصاد مسکن اعلام کرده، تقاضای واحدهای مسکونی کمتر از 80متر حدود 60درصد معاملات را به خود اختصاص داده است.

به گزارش اقتصادنیوز، براین اساس گفته شده که در 10سال اخیر ساخت‌وساز مسکن واحدهای کوچک بیشتر شده و تقاضای نسل جوان نه‌تنها برای خرید بلکه برای رهن و اجاره واحدهای مسکونی کوچک بیشتر شده است.

در این خصوص چند مشاور املاک در نقاط مختلف شهر تهران، نظرات خود را بیان کرده‌اند.

یکی از مشاوران املاک در شرق تهران در این خصوص بیان می‌کند: با ورود به فصل تابستان، توقعات به این صورت است که معاملات مسکن افزایش پیدا کند و بازار از رکود خارج شود، البته این توقع با توجه به اتفاقات هر ساله به وجود آمده است، اما امسال بازار مسکن در فصل تابستان هیچ تفاوتی با قبل نکرده و حتی راکدتر شده است، اما در میان همین معاملات اندک، آپارتمان‌های با متراژ 50 تا 60 متر بیشترین طرفدارها را دارند.

یکی دیگر از مشاوران املاک در شرق تهران می‌گوید: دلیل اینکه در تابستان 94 بازار همچنان راکد است، مصادف شدن این فصل با ماه مبارک رمضان است.

او در ادامه می‌گوید: چه در زمانی که میزان خرید و فروش مسکن زیاد بود، چه الان که بازار در رکود است، خانه‌های با متراژهای زیر 70 متر بیشترین طرفدارها را از آن خود می‌کنند.

یکی از مشاوران املاک در شمال تهران هم به اقتصادنیوز می‌گوید: در ماه ابتدایی فصل تابستان، بازار مسکن همچنان راکد است، البته منظور از بازار، خرید و فروش مسکن است، چون بازار رهن و اجاره که همیشه داغ بوده و متقاضی برای آن زیاد است.

او در ادامه می‌گوید: با وجود خانه‌های ویلایی و آپارتمان‌های با متراژهای بزرگی که در نقاط شمالی تهران وجود دارد و همچنین با توجه به اینکه واحدهای با متراژهای پایین در این مناطق وجود ندارد، اما با این حال واحدهای آپارتمانی کوچک از جمله پرطرفدارترین‌ها هستند، که در این مناطق خانه‌های با متراژ زیر 150 متر، واحدهای کوچک به شمار می‌آیند.

یکی دیگر از کارشناسان مسکن در منطقه مرکزی تهران نیز بیان می‌کند: بازار از گذشته خراب‌تر شده و می‌توان به جرات گفت، خرید و فروش اصلاً صورت نمی‌گیرد؛ اما بازار رهن و اجاره که همیشه داغ است و برای تمام خانه‌ها، با تمامی متراژها طرفدار وجود دارد و نمی‌توان گفت، چه خانه‌هایی بیشتر رهن و اجاره می‌شوند. 

مشاور املاک دیگری در منطقه جنوبی تهران می‌گوید: با توجه به این محله و توان مالی افرادی که حاضر به زندگی در این محله هستند، خانه‌های 40 تا 60متری هم برای خرید و هم برای اجاره بیشترین طرفدارها را دارند.

مشاور املاکی نیز در غرب تهران به اقتصادنیوز می‌گوید: حتی در این محله که اکثراً افرادی زندگی می‌کنند که از توان مالی نسبتاً خوبی برخوردار هستند نیز، خانه‌های با متراژهای 40 تا 60 متر بیشترین طرفدارها را از آن خود کرده‌اند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها