کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

افزایش انتظار مشتریان خودرو برای کاهش قیمت‌ها


کد خبر : ۱۳۶۱۹یکشنبه، ۲۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱:۰۰۵۶۲۸ بازدید

این روزها که زمزمه‌های توافق و لغو تحریم‌ها همزمان با مذاکرات فشرده ایران با گروه 1+5 به گوش می‌رسد و قیمت دلار نیز در بازار روندی نزولی ...
افزایش انتظار مشتریان خودرو برای کاهش قیمت‌هاافزایش انتظار مشتریان خودرو برای کاهش قیمت‌ها

 این روزها که زمزمه‌های توافق و لغو تحریم‌ها همزمان با مذاکرات فشرده ایران با گروه 1+5 به گوش می‌رسد و قیمت دلار نیز در بازار روندی نزولی در پیش گرفته، انتظار مشتریان برای کاهش قیمت خودرو نیز بیشتر شده است.

در حال حاضر در هتل کوبورگ وین، فضای خو‌ش‌بینی به فضای مذاکرات حاکم شده است و براساس اظهارنظرهایی که صورت می‌گیرد، به احتمال بسیار زیاد تا پیش از روز دوشنبه یعنی آخرین ضرب‌الاجل تعیین شده، نتیجه مذاکرات اعلام خواهد شد.

به گزارش خبرآنلاین، گشایش‌های سیاسی که در مذاکرات ایران و غرب رخ داده، هر چند قطعی نیست و هنوز توافق مشخصی بین طرفین صورت نگرفته تا به لغو تحریم منجر شود، اما پس‌لرزه‌های روانی آن، بازار برخی کالاهای مصرفی و وارداتی را تحت‌تاثیر قرار خواهد داد.

یکی از مهم‌ترین این کالاها، خودرو است که به‌طور مستقیم از شرایط روز و وضع بازار تاثیر می‌پذیرد، چراکه مصرف‌کنندگان به‌راحتی می توانند خرید خود را به آینده موکول کنند یا بلافاصله آن را انجام دهند.

بر این اساس، این روزها که زمزمه‌های توافق و لغو تحریم‌ها همزمان با مذاکرات فشرده ایران با گروه 1 + 5 به گوش می‌رسد و قیمت دلار نیز در بازار روندی نزولی در پیش گرفته، انتظار مشتریان برای کاهش قیمت خودرو نیز بیشتر شده است.

به عبارتی، همان‌طور که در سال‌های گذشته دو عامل مهم محدودیت‌های بین‌المللی و افزایش نرخ دلار، بهانه‌ای برای 2 تا 3 برابر گران‌تر شدن خودرو در کشور شد، مردم انتظار دارند با برداشته شدن محدودیت‌ها و کاهش نرخ دلار، قیمت خودرو نیز توسط خودروسازان کاهش یابد. چراکه در چند سال گذشته شاهد بودیم که کمپانی‌های خودروسازی که با ایران همکاری داشتند، قرارداد خود را یک‌طرفه فسخ کرده و در اواسط قرارداد، با نفرستادن برخی از قطعات به کشور، باعث کند شدن تولید و تا جایی اختلال در تولید کشور شدند. در این رابطه، می‌توان شرکت پژو را مثال زد که حدود 20 سال به ایران قطعه می‌فروخت، اما در دو سه سال اخیر با تحریم ایران، قطعات مهم خودرو را دیگر به ایران نمی‌فرستاد. یا شرکت رنو در سال‌های اخیر، ممانعت به انتقال قطعه به ایران می‌کرد.

در این میان، با توجه به گمانه‌زنی‌هایی که از توافق احتمالی وجود دارد، سوال این‌جاست که با برگشتن کمپانی‌های خودروسازی دنیا به ایران و ارزان شدن دلار و لغو تحریم‌ها، مردم مزه ارزانی خودرو را خواهند کشید و قیمت‌ها کاهش می‌یابد یا خیر؛ به خصوص خودروهای خارجی که وابستگی زیادی به دلار دارند؟!

به‌هرحال تمام این اما و اگرها در رابطه با چگونگی سرنوشت قیمت خودرو در شرایطی وجود دارد که با بهبود شرایط خودروسازان در پی توافقات احتمالی، انتظار مشتریان برای کاهش قیمت خودرو بیشتر شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها