کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پرداخت سود روزشمار 19.75 درصدی در بانک صادرات


کد خبر : ۱۳۶۱۸یکشنبه، ۲۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰:۱۷۸۱۵۵۴ بازدید

پس از اینکه شورای پول و اعتبار با پیشنهاد بانک ها، نرخ سود یکساله را 20 درصد و کوتاه مدت را در به بانک ها واگذار کرد، بسیاری از بانک ها به جای ...

پس از اینکه شورای پول و اعتبار با پیشنهاد بانک ها، نرخ سود یکساله را 20 درصد و کوتاه مدت را در به بانک ها واگذار کرد، بسیاری از بانک ها به جای پرداخت سود 20 درصد برای سپرده بلند مدت یکساله، این نرخ سود را بصورت روزشمار تعبیر کردند.

به گزارش اخبار بانک، شاید اولین بانکی که این روش ابداعی را باب کرد، بانک سرمایه بود که نرخ سود روزشمار خود را 19.97 درصد اعلام کرد.پس از این ماجرا رئیس کل بانک مرکزی به بانک ها هشدار داد و خواستار رعایت مصوبات شورای پول و اعتبار شد.

بانک ها معتقدند که جذب سپرده در سال جاری به دلایل مختلف سخت شده است.اخیرا نیز اعلام شد که میزان سپرده گذاری در بانک های کشور نصف شده است.

برای همین است که بانک ها بهترین شیوه را اعلام نرخ سود روزشمار جذاب تر برای کسب منابع می دانند.حالا هم بانک صادرات ایران بعنوان یکی از بزرگترین بانک های کشور،اقدام به تبلیغ نرخ سود روزشمار 19.75 درصدی کرده است.

مدیر عامل بانک صاردات نیز درباره نرخ سود گفته بود :" به دلیل اینکه بیشتر سپرده‌گذاران سیستم بانکی خرد هستند کاهش زیاد نرخ بانکی موجب ایجاد مشکلاتی برای آنها خواهد شد. "

این اقدام نشان از رقابت بانک ها و موسسات برای جبران کسری منابع مالی است و گویا نرخ تنها راه جذب منابع به شمار می رود.

این در حالی است که سیف رئیس کل بانک مرکزی پیش از این از بانک هایی که نرخ سود خود را مرز 20 درصد رسانده اند گلایه کرده بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها