کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

متن سخنان جان کری در کنفراس خبری


کد خبر : ۱۳۵۴۹جمعه، ۱۹ تیر ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۳:۲۱۱۰۷۸۳ بازدید

امروز 9 جولای پایان ضرب الاجل خودخوانده امریکایی ها برای پایان مذاکرات هسته ای است. این در حالی است که خبرها از هتل محل مذاکرات ...

امروز 9 جولای پایان ضرب الاجل خودخوانده امریکایی ها برای پایان مذاکرات هسته ای است. این در حالی است که خبرها از هتل محل مذاکرات کاملاً ضد و نقیض است. به نحوی که برخی اخبار حاکی از آن است که به احتمال زیاد امشب خبر توافق جامع هسته ای مخابره خواهد شد و برخی دیگر از اخبار نشان می دهد که اختلافات کاهش یافته است اما هنوز زمان توافق نیست.

به گزارش تابناک، روند حاکم در مذاکرات هسته ای در وین نشان می دهد که همچنان زیاده خواهی برخی کشورهای گروه 5+1 همچنان ادامه دارد. هیات دیپلماتیک ایران نیز بارها اعلام کرده است که هیچگاه اسیر زمان و زیاده خواهی نخواهد رفت و فقط توافق متوازن و خوب را خواهد پذیرفت.

در همین حال اگرچه قرار بود که امشب خبر توافق از هتل کوبورگ مخابره شود اما جان کری ساعت 7 عصر به وقت وین(21:30 به وقت تهران) در مورد مذاکرات کنفرانس خبری برگزار کرد. این خبر به قول برخی از کارشناسان نشان می دهد که حداقل فعلا توافقی در کار نخواهد بود. چرا که در صورت توافق نهایی وزیر امور خارجه امریکا کنفرانس خبری برگزار نمی کرد.


تا به نتیجه نرسیم میز مذاکره را ترک نمی کنیم

تا به نتیجه نرسیم میز مذاکره را ترک نمی کنیم

در ادامه متن سخنان جان کری در این کنفراس خبری را ملاحظه می کنید:


جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در نشست خبری که در برابر هتل محل گفتگوها در وین برگزار شده بود گفت هنوز مسائل حل نشده ای باقی مانده اند که بایست تصمیم گیری سیاسی در خصوص آن صورت گیرد.

 جان کری گفت اجازه بدهید با تقدیر از شکیبایی قابل تحسین شما شروع کنم. همه ما می دانیم که هفته های دشواری برای بسیاری از روزنامه نگارانی که در اینجا در وین با ما بودند، داشتیم. ولی با این حال این اطمینان را به شما می دهم که اینجا بمانید و صرف مذاکره کردن، به مذاکره بپردازیم. ما اینجا هستیم زیرا باور داریم پیشرفتی واقعی به سوی یک توافق جامع داشته ایم.

وی ادامه داد ولی همانطور که بارها گفته ام و همانطور که با رئیس جمهور اوباما در شب گذشته نیز صحبت کردیم، قرار نیست برای همیشه پشت میز گفتگوها بنشینیم. همچنین این را نیز قبول داریم که نمی توانیم چون وقت در حال به سر رسیدن است، بلند شویم و محل را ترک کنیم. تاکید می کنم، با توجه به اینکه کار اینجا بسیار فنی است و اهمیت کار نیز بسیار بالاست، نه عجله می کنیم و نه شتاب زدگی به خرج خواهیم داد و به خودمان نیز اجازه نمی دهیم در هیچکدام از این موارد دچار شتابزدگی شویم.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت همه آنچه که ما روی آن تمرکز داریم کیفیت این توافق است و این چیزی است که کار خود را تعریف می کنیم. اگر در نهایت بتوانیم به توافق برسیم، باید توافقی باشد که در محک زمان، دوام آورد. موضوع محک زمانی چند روز، چند هفته یا چند ماه نیست بلکه محک چند دهه ای است، هدف ما در اینجا همین است. حقیقت ساده نیز این است که با وجود همه پیشرفت هایی که داشته ایم و واقعی بود، برخی از مسائل دشوار همچنان حل نشده باقی مانده اند.

کری گفت می دانیم که مسائل دشوار، با گذشت زمان ساده تر نمی شوند؛ به هر روی، این تصمیم گیری ها بایست خیلی زود گرفته شوند. دقیقا برای همین است که همه هیئتها در وین هستند و برای همین هم برخی از همتایان من شب گذشته بازگشتند تا بتوانیم مسائل دشوار را پیش ببریم و در نهایت، ببینیم آیا توافق خوبی که تا این اندازه برایش تلاش می کنیم، قابل دسترسی است یا نه. این چیزی است که رویش کار می کنیم و به تلاش خود در این خصوص ادامه خواهیم داد.

وی درباره سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه چه مدت زمان قرار است در وین بماند گفت همانطور که گفتم، این (فرایند) بی انتها نیست و رئیس جمهور اوباما نیز شب گذشته به روشنی به من گفت که نمی توانید برای همیشه منتظر بمانید تا تصمیم گیریها صورت بگیرد.

وزیر خارجه آمریکا گفت می دانیم که اگر تصمیم گیری های سخت صورت نگیرد، ما کاملا آماده هستیم تا به این فرایند پایان بدهیم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها