کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نرخ بالای سود بانکی و کاهش قیمت‌های جهانی عامل رکود بورس


کد خبر : ۱۳۵۲۶چهارشنبه، ۱۷ تیر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴:۴۰۲۵۷۱ بازدید

در پیام مدیرعامل شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان آمده است، کاهش قیمت‌های جهانی نفت و فلزات گرانبها و وجود نرخ‌های بالای سود ...

در پیام مدیرعامل شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان آمده است، کاهش قیمت‌های جهانی نفت و فلزات گرانبها و وجود نرخ‌های بالای سود بانکی باعث بازدهی منفی بازار سرمایه و رکود شد.

 

 رضا عباس‌زاده مدیرعامل شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان گفت: در سالی که گذشت علی‌رغم محدودیت‌ها و چالش‌های پیش روی، از جمله مجموع عوامل حاکم بر بازار سرمایه در سال مالی مورد گزارش، شرکت شرایط مناسبی را تجربه ننمود.

پایین آمدن قیمت‌های جهانی محصولات همچون فلزات گرانبها، سنگ آهن و به دنبال آن افت شدید قیمت نفت و محصولات نفتی و همچنین رکود حاصل از کنترل تورم در اقتصاد داخلی، عدم رشد سودآوری شرکت‌های موجود در بورس اوراق بهادار و وجود نرخ‌های بالای سود سپرده‌های بانکی به عنوان بازار جایگزین بازار سرمایه، باعث شد تا در بازار سرمایه شاهد بازدهی منفی و شاخصه‌های عملکردی شرکت‌های سرمایه‌‌گذاری با روند کاهشی روبه‌رو باشند.

شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان در تلاش است با در پیش گرفتن سیاست‌ها و برنامه‌های راهبردی همسو با چشم‌اندازهای از پیش تعیین شده در کنار بهره‌مندی از حمایت‌های بی‌دریغ گروه صنعتی ایرانیان خودرو و شرکت‌های گروه هلدینگ تعاونی خاص کارکنان ایران خودرو بتواند بر اکثریت این مشکلات فائق آمده و عملکرد نسبتا مطلوبی را به منصه ظهور برساند.

بی شک این نتایج خوب و انکارناپذیر که با مشارکت کلیه کارکنان مجموعه حاصل شده، در خور تقدیر است،‌ لیکن برخی از نتایجی که حاصل گردیده با انتظاراتی که از این شرکت‌ می‌رود فاصله فراوان دارد و این امر، تجدیدنظر در برخی رویکردها و عملکردها را اجتناب‌ناپذیر می‌نماید.

امید است اهداف متعالی شرکت در سال جدید همانند سال‌های قبل با حمایت مسئولین محترم به طور یقین با همت و توانمندی بالای کارکنان شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان محقق شود.

همچنین در مورد پیام به مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان (سهامی عام) آمده است:

در اجرای مفاد ماده 232 اصلاحیه قانون تجارت، مصوب اسفندماه 1347 و ماده 45 قانون بازار اوراق بهادار بدینوسیله گزارش درباره فعالیت و وضع عمومی شرکت برای سال مالی منتهی به 1393/12/29 بر پایه سوابق، مدارک و اطلاعات موجود تهیه و به شرح ذیل تقدیم می‌شود.

گزارش حاضر به عنوان یکی از گزارش‌های سالانه هیأت مدیره به مجمع، مبتنی بر اطلاعات ارائه شده در صورت‌های مالی بوده و اطلاعاتی را در مورد وضع عمومی شرکت و عملکرد هیأت مدیره فراهم می‌آورد.

به نظر اینجانبان (هیات مدیره) اطلاعات مندرج در این گزارش که درباره عملیات و وضع عمومی شرکت می‌باشد، با تأکید بر ارائه منصفانه نتایج عملکرد هیأت مدیره و در جهت حفظ منافع شرکت و انطباق با مقررات قانونی و اساسنامه شرکت تهیه و ارائه گردیده است.

این اطلاعات هماهنگ با واقعیت‌های موجود بوده و اثرات آنها در آینده تا حدی که در موقعیت فعلی می توان پیش‌بینی نمود،‌به نحو درست و کافی در این گزارش ارائه شده و هیچ موضوعی که عدم آگاهی از آن موجب گمراهی استفاده‌کنندگان می‌شود، از گزارش حذف نشده و در تاریخ 94/03/20 به تأیید هیأت مدیره رسیده است.

مصطفی ازگلی     شرکت تجارت و سرمایه‌ ایرانیان (سهامی عام)      رئیس هیأت مدیره

علی حاجی‌کاظم‌لواسانی      شرکت تعاونی خاص ایران خودرو       نایب‌رئیس هیأت‌ مدیره

فتح‌الله پرتوی                 شرکت ترنیان سهم                                 عضو هیأت مدیره

مهدی حسین‌زاده‌امام     شرکت توسعه صنعت و گسترش خدمات ایرانیان (سهامی خاص)     عضو هیأت مدیره

رضا عباس‌زاده            شرکت لیزینگ ایرانیان         مدیرعامل و عضو هیأت مدیره



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها