کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سهم تامین اجتماعی از اقتصاد و صنعت ایران چقدر است؟


کد خبر : ۱۳۴۹۶سه شنبه، ۱۶ تیر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹:۵۶۱۶۹۴ بازدید

تعداد افراد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی که بیش از 35 میلیون نفر اعلام می شد حالا براساس آمارهای جدید این سازمان به بیش از ...

تعداد افراد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی که بیش از 35 میلیون نفر اعلام می شد حالا براساس آمارهای جدید این سازمان به بیش از 45 میلیون نفر رسیده است. افرادی که البته از بین آن ها 13 میلیون و 300 هزار نفر بیمه شدگان این سازمان هستند که به همراه خانواده هایشان تعدادشان به بیش از 35 میلیون نفر می رسد و علاوه بر این 2میلیون و 738 هزار نفر آن ها نیز بازنشستگان تحت پوشش این سازمان هستند که با خانوادهایشان تعدادشان به بیش از 5 میلیون نفر می رسد.

اما سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک سازمان خدمات رسان برای ارائه خدمات درمانی و بهداشتی، بیمه بیکاری، حقوق بازنشستگی چه منابعی در اختیار دارد؟ منابع درآمدی این سازمان شامل دو فصل می شود یکی درآمدهای ماهیانه ای که به صورت حق بیمه و... از افراد تحت پوشش اخذ می شود و دیگری درآمدهای کلانی که این سازمان از دارایی های خود در طول سال به دست می آورد.

برای به دست آوردن حداقل درآمد سازمان تامین اجتماعی از حق بیمه و... باید عدد 250 هزار تومان حق بیمه ماهیانه هر بیمه شده ( به صورت میانگین) را در عدد 13 میلیون و 300 هزار نفر تحت پوشش ضرب کنید تا به عدد 3 هزار و 325 میلیارد تومان در ماه برسید. البته این تنها یکی از منابع درآمدی جاری سازمان تامین اجتماعی در ماه است اگرچه که مهم ترین و بزرگ ترین آن محسوب می شود. عددی که بخشی از آن را باید کارگر تحت پوشش، بخشی از آن را کارفرما و بخش دیگری را دولت پرداخت کند. البته در این بین باید این نکته را هم در نظر داشت که دولت در پرداخت سهم خود در بسیاری از مواقع دیر اقدام می کند به صورتی که هم اکنون بدهی های دولت به سازمان تامین اجتماعی براساس آخرین آمارهای این سازمان به عدد 90 هزار میلیارد تومان رسیده است.

علاوه براین درآمد ماهیانه سازمان تامین اجتماعی برای حفظ منابع مالی خود از سال های دور اقدام به سرمایه گذاری در بخش های مختلف کرده است که حالا حجم این سرمایه ها بسیار گسترده شده است و عدد مشخصی از آن را نمی توان ارائه داد و تاکنون قیمت گذاری مشخصی نیز روی آن انجام نشده است. اما میزان این دارایی ها به حدی گسترده و بزرگ شده است که این سازمان سهم اساسی در صنعت و اقتصاد کشور در حوزه های بسیار تخصصی مانند معدن، نفت، دارو و.... دارد. در زیر جدولی از دارایی های سازمان تامین اجتماعی ارائه شده است؛ دارایی هایی که تحت پوشش سازمانی به عنوان « شستا» ست که بال سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی محسوب می شود:

9diwto14kg77yzz5bhey.png

منبع اطلاعات و جدول: سایت سازمان تامین اجتماعی و شستا



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها