کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تب مذاكرات روی نقطه جوش


کد خبر : ۱۳۲۸۰سه شنبه، ۹ تیر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸:۰۴۳۲۱۸ بازدید

بالاخره 30 ژوئن روزي كه بيشتر ايرانيان منتظرش بودند از راه رسيد؛ موعدي كه قرار است پرتره توافق جامع هسته‌يي پس از 18 ماه مذاكره ...

بالاخره 30 ژوئن روزي كه بيشتر ايرانيان منتظرش بودند از راه رسيد؛ موعدي كه قرار است پرتره توافق جامع هسته‌يي پس از 18 ماه مذاكره نفس‌گير در حضور خبرنگاران و رسانه‌های گروهي رونمايی شود.

واقعيت آن است كه حجم اخبار، گزارش‌ها و گفت‌وگوهايي كه در روزهاي اخير با موضوع پرونده هسته‌يي پردازش مي‌شود، آنقدر بالاست كه دسته‌بندي و طبقه‌بندي موضوعي اخبار در كوتاه‌مدت ناممكن به نظر مي‌رسد. اكثر رسانه‌هاي معتبر بين‌المللي به استقبال آخرين روز ماه ژوئن رفته‌اند تا با تحليل مذاكراتي كه در وين در جريان است، پاسخي براي اين پرسش كليدي پيدا كنند كه ايران و 1+5 چگونه از دروازه‌هاي توافق عبور خواهند كرد؟ همزمان با رسانه‌هاي بين‌المللي در داخل كشورمان هم تمام حوزه‌هاي خبري تحت تاثير توافق هسته‌يي قرار دارد.

جدا از فعالان سياسی، اقتصادی و... مردم كوچه و بازار هم اميدوارند با عبور از اين مذاكرات دنباله‌دار، فضای مساعدتری برای بهبود شرايط اقتصادي و معيشتي آنان فراهم شود.

صبح امروز خبرگزاری فارس از امضای نامه ميليونی ايرانيان در حمايت از تيم مذاكره‌كننده رونمايي كرد.

مراسم رونمایی از طومار امضای میلیون‌ها ایرانی موافق توافق خوب پای گزاره برگ ملی که طی هفته‌های اخیر به امضای اقشار مختلف مردمی رسیده است، صبح امروز با حضور جمع کثیری از مردم تهران و برخی مسئولان در میدان آزادی برگزار شد.

dwwvl62k2cf6v9x9ndsp.jpg

خبرگزاری ها هم‌ صحبت‌هاي مهرداد بذرپاش را روي خروجي خود قرار دادند كه در آن عضو هيات رييسه مجلس نهم از پيام هسته‌يي اوباما در روزهاي اخير به مقامات كشورمان خبر داده است. وي در بيان جزييات بيشتر از اين نامه گفت: «اخيرا يكي از مقامات كشور همسايه پيامي از طرف رييس‌جمهور امريكا براي مقامات كشورمان آورده بود.» بسياري از تحليلگران معتقدند كه مجموعه اخبار و نشانه‌ها حاكي از رسيدن طرفين به يك توافق برد- برد است تنها نقطه مجهول باقي مانده احتمال تمديد چند روزه مذاكرات است كه برخي از طرف‌هاي مذاكره‌كننده به آن اشاره كرده‌اند.

در همین حال وزیر امورخارجه کشورمان در بدو ورود به وین گفت: توافقی عادلانه و متوازن را می‌پذیریم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها