کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

هیچ گونه اضافه پرداختی در پارس جنوبی صورت نگرفته است


کد خبر : ۱۳۲۱۱دوشنبه، ۸ تیر ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۶:۲۵۸۷۱ بازدید

مدیر عامل سابق شرکت نفت و گاز پارس با تأکید بر اینکه هیچ اضافه پرداختی در طرح‌های توسعه پارس جنوبی صورت نگرفته‌ است، چنین اظهاراتی از سوی ...

 مدیر عامل سابق شرکت نفت و گاز پارس با تأکید بر اینکه هیچ اضافه پرداختی در طرح‌های توسعه پارس جنوبی صورت نگرفته‌ است، چنین اظهاراتی از سوی برخی مدیران کنونی را ناشی از موضع‌گیری‌های سیاسی ویا نمایش‌های مدیریتی دانست.

موسی سوری در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به اینکه ازسال 1389 به بعد، با شدت یافتن تحریم‌ها شرایط توسعه میدان گازی پارس جنوبی بسیار دشوار و پیچیده شد گفت: در حالی که پیش از تشدید تحریم‌ها علیه ایران، خرید کالا و تجهیزات با اعتبار اسنادی (ال.سی) انجام و با پرداخت 10 درصد هزینه‌ها، ساخت کالا انجام می‌شد، در دوران شدت یافتن تحریم‌ها ( بویژه سالهای 90الی 92) گاهی 100 درصد بهای کالا باید پیشاپیش به سازندگان خارجی پرداخت می‌شد تا کالا مورد نیاز ساخته ودریافت می‌شد.

وی با اشاره به اینکه برخی آقایان که روزی در این طرح‌ها پیمانکار بودند و امروز مدعی اضافه پرداخت در پارس جنوبی هستند گویا اکنون دچار فراموشی شده‌ ویا خود را به فراموشی زده اند گفت: این افراد در جلسات پیگیری پروژه‌ها به ویژه جلساتی که با حضور وزیر وقت نفت، برگزار می‌شد مصرانه درخواست تأمین حداقل 70 درصد و در مواردی 100 درصد بهای کالا را به صورت پیش پرداخت داشتند؛ چرا که به گفته آنها سازندگان خارجی در صورتی که حداقل 70 درصد بهای کالا را دریافت نمی کردند حاضر به آغاز ساخت کالا و تجهیزات مورد نیاز نبود و یا اجازه بارگیری و حمل آن را صادر نمی کردند.

وی با اشاره با این که آمار دقیق کلیه پرداخت‌ها در طرح‌های توسعه پارس جنوبی در تمام دورهای مدیریتی به طور شفاف موجود است گفت: قطعاً آمار و مبالغ پرداختها، تفاوت معنی‌دار و عمده‌ای بین پیشرفت‌های فیزیکی و پرداخت‌های مالی پروژه‌ها ،نشان نمی دهد .چنانچه مدیرانی ادعا دارند که آمار و مستنداتی مبنی بر اضافه پرداخت درپارس جنوبی دارند با ذکر جزییات شامل مبالغ اضافی، زمان و نام فازها را منتشر کنند ضمن آن که آمادگی حضور در جلسه ای مشترک برای شفاف سازی بیشترموضوع را دارم.

جدول پرداخت‌های مالی در طرح توسعه پارس‌جنوبی در ادامه می‌آید که به گفته سوری از گزارش‌های رسمی استخراج شده است و مستندات کامل و دقیق در این زمینه موجود است .

 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها