کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آخرين اظهارنظرها از بازار آشفته قيمت‌ها


کد خبر : ۱۳۲۱چهارشنبه، ۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۱:۴۵۲۴۴۹ بازدید

نگاهی به قيمت کالاها بیانگر افزایش قابل تامل آن طی یک سال گذشته است. بازار کالاهای اساسی در ماه‌های اخیر آنقدر دستخوش تغییرات و نوسانات قیمتی شد که حتی عده‌ای تقصیرها را به گردن شرکت‌های دولتی انداخته و آنها را از عوامل گرانی خواندند.
آخرين اظهارنظرها از بازار آشفته قيمت‌هاآخرين اظهارنظرها از بازار آشفته قيمت‌ها

اين در حالي است که براساس گفته كارشناسان دليل اصلي به تغییر قيمت دلار از 1226 تومان به 2477 تومان براي واردات نهاده‌های دامی برمي‌گردد.  ستاد تنظيم بازار این هفته اعلام كرد که هيچ تصمیمی براي افزايش قيمت‌ها ندارد و مدير كل تامين و توزيع وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز با انتقاد از برخي اظهارنظرهاي غيركارشناسي مبتني بر آزادسازي قيمت برخي كالاها همچون شير خام گفت: اين‌گونه مطالب كاملا نادرست و بي‌اساس بوده؛ چرا كه اتفاق تازه‌‌اي در خصوص تغيير قيمت شير خام رخ نداده است. 

علی اکبر پوركاوه درباره افزايش قيمت مواد پروتئيني و ارتباط آن با موضوع تامين ارز نيز گفت: ثبات نرخ كالاهاي اساسي به ويژه نهاده‌هاي وابسته به توليد، به سرعت تامين ارز و ثبات نرخ آن وابسته است.  سخنگوی ستاد تنظیم بازار آخرین وضعیت ذخیره‌سازی و قیمت کالاهای اساسی را اعلام کرد و گفت: میانگین قیمت مرغ در کشور شش تا هفت هزار تومان، تخم‌مرغ کیلویی چهار هزار تومان و شکر کیلویی 1900 تومان است. 
وی درباره‌ آخرین وضعیت قیمت و ذخیره‌سازی روغن، مرغ و تخم‌مرغ و شکر گفت: در حال حاضر ذخیره‌سازی روغن و شکر تا بیش از سه ماه انجام شده است. پورکاوه با تاکید بر اینکه برنامه‌ای برای افزایش قیمت لبنیات وجود ندارد، اظهار کرد: گزارش کارگروه تخصصی اقلام لبنی دیروز در جلسه‌ ستاد تنظیم بازار دریافت و قرار شد نمایندگان این کارگروه به همراه نمایندگان سازمان حمایت کارشناسی‌های لازم را انجام دهند. در همين حال، معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام تصريح كرد: از‌ آنجا که قیمت نهاده‌های تولید برای تولیدکنندگان نسبت به قبل از حذف ارز مرجع تغییر محسوسی نکرده است، نباید قیمت محصولات پروتئینی افزایش چندانی داشته باشد؛ اما واسطه‌ها در این بازار به دنبال سودجویی خود هستند. 

علی‌رضا رفیعی، معاون کالاهای مصرفی و خدماتی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نيز در اظهاراتي تاكيد كرد: با حذف ارز مرجع از روغن و کره شاهد افزایش شدید قیمت این کالاها در بازار و کمبود آنها در اردیبهشت ماه سال جاری بودیم. از سوی دیگر، سید فرزاد طلاکش رییس ستاد کشوری ترویج مصرف تخم مرغ با بیان اینکه به دنبال ثبات قیمت تا پایان سال هستیم، گفت: کارگروه ویژه، قیمت تخم مرغ را برای طرح در جلسه تنظیم بازار هفته آینده بررسی می‌کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها