کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ضرب‌الاجل واقعی مذاکرات 18 تیر است ؟


کد خبر : ۱۳۱۲۵شنبه، ۶ تیر ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۴:۲۶۲۴۰۴ بازدید

دیپلمات‌های غربی می‌گویند از نظر آن‌ها روز 18 تیر، یعنی زمانی که کاخ سفید مهلت دارد نسخه‌ای از توافق را به کنگره ارائه دهد، ضرب‌الاجل واقعی ...

دیپلمات‌های غربی می‌گویند از نظر آن‌ها روز 18 تیر، یعنی زمانی که کاخ سفید مهلت دارد نسخه‌ای از توافق را به کنگره ارائه دهد، ضرب‌الاجل واقعی مذاکرات هسته‌ای با ایران است.

سه روز مانده به ضرب‌الاجل مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه موسوم به 1+5، خبرگزاری رویترز در گزارشی از باقی بودن اختلافات عمده میان طرفین خبر داده و به نقل از دیپلمات‌ها نوشته است که انتظار می‌رود مذاکره‌کنندگان این هفته روزهای سختی را پیش رو داشته باشند. 

به گزارش رویترز با اشاره به این اختلافات و احتمال از دست رفتن ضرب‌الاجل 30 ژوئن (9 تیر) نوشته است که دیپلمات‌ها ضرب‌الاجل اصلی مذاکرات را 9 جولای (18 تیر) می‌دانند، یعنی روزی که فرصت دولت آمریکا برای ارائه متن توافق هسته‌ای به کنگره این کشور به پایان می‌رسد.

بر اساس قانونی که کنگره آمریکا ماه گذشته به تصویب رساند، کاخ سفید باید هر توافقی با ایران را نهایتا تا 9 جولای به کنگره ارائه کند و نمایندگان آمریکایی هم 30 روز برای بررسی و نظر دادن در مورد آن زمان خواهند داشت.

بر اساس بندی از قانون بازنگری توافق هسته‌ای با ایران،‌ که عملا روند اجرای توافق هسته‌ای احتمالی را کند می‌کند، اگر دولت آمریکا در مهلت مقرر توافق را به کنگره ارائه نکند، دوره بازنگری کنگره به 60 روز افزایش می‌یابد.

به نوشته رویترز، دیپلمات‌های دخیل در مذاکرات نگران هستند که بروز چنین تأخیری، که علاوه بر تحریم‌های آمریکا، تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل را نیز تحت تأثیر قرار داده و برداشته شدن آن‌ها را به تأخیر می‌اندازد، به از هم پاشیدن توافق به دست‌آمده، شود. 

رویترز در بخش دیگری از گزارش خود نوشته است: «در حالی که بخش اعظم توافق علنی خواهد شد، اما دیپلمات‌های غربی گفته‌اند که بخش‌هایی از این توافقنامه علنی نخواهد شد.»

این گزارش می‌افزاید: «با این حال، یک مقام ارشد ایالات متحده می‌گوید کنگره به تمام جنبه‌های توافقی که در وین به دست می‌آید، دسترسی خواهد داشت.»



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها