کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ورود شورای رقابت به واردات خودرو


کد خبر : ۱۳۱۰۸جمعه، ۵ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹:۰۱۴۶۱۰ بازدید

عضو ناظر شورای رقابت با تشریح جزئیات جلسه بررسی آیین‌نامه واردات خودرو در جلسه اخیر این شورا، گفت: در این جلسه که با حضور معاون وزیر صنعت برگزار شد، مقرر شد ...

عضو ناظر شورای رقابت با تشریح جزئیات جلسه بررسی آیین‌نامه واردات خودرو در جلسه اخیر این شورا، گفت: در این جلسه که با حضور معاون وزیر صنعت برگزار شد، مقرر شد دستورالعمل واردات خودرو مورد بازنگری قرار گیرد.

محمد علی مددی در گفت‌ و گو با فارس با تشریح جزئیات جلسه اخیر شورای رقابت، اظهار داشت: در این جلسه، دستورالعمل واردات خودرو که توسط وزارت صنعت تدوین شده، مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد این دستورالعمل بازنگری شود.

وی ادامه داد: در این جلسه که با حضور خسرو تاج معاون وزیر صنعت و همچنین نمایند‌گان واردکنندگان خودرو برگزار شد، دستورالعمل واردات خودرو مورد بررسی قرار گرفت و اعضای شورای رقابت عنوان کردند که این دستورالعمل باعث ایجاد انحصار در بازار خودروهای وراداتی خواهد شد.

وی تصریح کرد: واردات خودرو در عین حالی که باعث به خطر انداختن اشتغال‌زایی در صنعت خودرو می‌شود، باید در شرایطی صورت گیرد که انحصاری در بازار خودروهای وارداتی وجود نداشته باشد.

مددی با بیان اینکه در جلسه شورای رقابت عنوان شد که خودروهای وارداتی باید استانداردهای 52گانه را پاس کنند، گفت: قرار شد مکانیزمی تعریف شود که براساس آن، خودروهای وارداتی از استانداردهای لازم برخوردار باشند.

وی تصریح کرد: همچنین تأکید شد که خودروهای وارداتی از نظر خدمات پس از فروش دارای شرایط مناسبی باشند.

وی اظهار داشت:‌ برای اینکه انحصاری در واردات خودرو وجود نداشته باشد، تأکید کردیم که باید مکانیزمی تعریف شود که همه افراد، چه حقیقی و چه حقوقی بتوانند واردات خودرو انجام دهند.

به گفته عضو ناظر شورای رقابت، در دستورالعمل تدوین شده توسط وزارت صنعت هر فردی که بخواهد برای واردات خودرو اقدام کند، باید 3 درصد در راستای دریافت مجوز، بابت پوشش خدمات پس از فروش، به نمایندگی‌های شرکت‌های خارجی پرداخت کند که این مسئله به معنی ایجاد انحصار مطلق در خدمات پس از فروش است و مانع واردات توسط افراد دیگر می‌شود.

وی تأکید کرد: به این ترتیب، مجوز واردات خودرو در دست عده‌ای محدود خواهد بود که می‌توانند از واردات توسط افراد دیگر جلوگیری کنند.

مددی با بیان اینکه دستورالعمل واردات خودرو ناقص است، گفت:‌ در جلسه اخیر شورای رقابت مصوب شد که این دستورالعمل مورد بازنگری قرار گیرد تا شرایط انحصاری در بازار خودروهای وارداتی ایجاد نشود و این بازار رقابتی باشد.

وی افزود: دستورالعمل واردات خودرو پس از بازنگری و اصلاح، برای بررسی مجدد به شورای رقابت ارائه خواهد شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها