کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نرخ دلار باید کمتر از 3000 تومان باشد


کد خبر : ۱۳۱۰سه شنبه، ۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۳:۳۸۴۰۳۶ بازدید

در راستای اظهارات برخی از صادرکنندگان مبنی بر این که کاهش نرخ ارز صادرات را متضرر کرده است رییس اتاق بازرگانی تهران گفت: افزایش نرخ ارز تعادل اقتصاد را به هم می زند. جهت واقعی اقتصاد رساندن ارز به کمتر از 3000 تومان است.
نرخ دلار باید کمتر از 3000 تومان باشدنرخ دلار باید کمتر از 3000 تومان باشد

ایسنا : یحیی آل اسحاق، رییس اتاق بازرگانی تهران درباره اظهارات برخی از صادرکنندگان در راستای افزایش نرخ ارز در بازار گفت: مهمترین مسئله‌ مطرح در رابطه با نرخ ارز ثبات آن در بازار است.

وی ادامه داد: ثبات نرخ ارز در بازار نه تنها به نفع مصرف‌کنندگان بوده بلکه واردکنندگان، تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان نیز از ثبات آن سود می‌برند.آل اسحاق با بیان این‌که مهمترین وظیفه بانک مرکزی نیز در این بین این است که تلاطم نرخ ارز را در محدوده مشخص مدیریت کند خاطرنشان کرد:‌ علاوه بر این بانک مرکزی باید به دنبال حفظ ارزش پول ملی نیز باشد.رییس اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر این‌که نرخ ارز در چند حوزه اقتصادی تاثیرگذار است درباره ادعای صادرکنندگان مبنی بر این که کاهش نرخ ارز به صادرات لطمه وارد کرده است بیان کرد: شاید بالا رفتن نرخ ارز برای صادرکنندگان در کوتاه مدت مفید باشد اما باید توجه کرد که افزایش نرخ ارز تعادل اقتصاد را به هم می‌زند.

وی گفت: مشکل ما در حال حاضر کمبود منابع ارزی نیست بلکه مشکل ما چگونگی استفاده از این منابع است. با امید به حل و فصل واقعی مشکلات می توان به استفاده ازمنابع ارزی امیدوار بود.

آل اسحاق با تاکید بر این‌که جهت واقعی نرخ ارز در اقتصاد به سمت بالا نیست، بیان کرد: نرخ ارز در کشور باید زیر 3000 تومان باشد و هر اظهارنظری برای بالا بردن نرخ آن به ضرر اقتصاد کشور است.

رییس اتاق بازرگانی تهران با بیان این‌که افزایش نرخ ارز نه تنها به نفع صادرکنندگان بلکه به جهت تامین کسری بودجه به نفع دولت نیز هست خاطرنشان کرد: دولت برای تامین ریال نرخ ارز را مشخص می‌کند ولی باید بدانیم که مصالح اقتصادی کشور تعادل نرخ ارز و رساندن آن به زیر 3000 تومان است.

وی در پایان گفت: هیچ کسی نباید به دنبال افزایش نرخ ارز باشد. دولت باید توان خود را باید برای ثبات و رساندن نرخ آن به زیر 3000 تومان به کار ببرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها