کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چرا دلار در دنیا ارزان شد؟


کد خبر : ۱۳۰۷۸پنجشنبه، ۴ تیر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵:۴۶۲۲۰۶ بازدید

گرچه در هفته گذشته در بازار ارز جهانی ارقام بخش مسکن مثبت بوده و وضعیت یونان به آشفتگی قبل بود اما جلسه فدرال رزرو از منظر تحلیل‌گران بازار زمان ...

گرچه در هفته گذشته در بازار ارز جهانی ارقام بخش مسکن مثبت بوده و وضعیت یونان به آشفتگی قبل بود اما جلسه فدرال رزرو از منظر تحلیل‌گران بازار زمان افزایش نرخ بهره را به تعویق انداخت و موجب تضعیف دلار شد.

به گزارش تسنیم، تحولات بازار ارزهای عمده در هفته منتهی به ۲۱ ژوئن ۲۰۱۵-۳۱ خردادماه ۹۴ نشان میدهد که در این هفته در بازار ارز اگر چه ارقام بخش مسکن آمریکا مطلوب بودند و وضعیت در یونان به آشفتگی قبل بود، اما جلسه فدرال رزرو از منظر تحلیل گران بازار به گونه ای بود که زمان افزایش نرخ بهره را به تعویق می انداخت. همین موضوع تضعیف دلار در این هفته را رقم زد.

برهمین اساس، متوسط ارزش دلار نسبت به متوسط ارزش آن در هفته ماقبل در برابر یورو، فرانک، ین و پوند به ترتیب ۰.۲۸، ۰.۶۲،۰.۴۰ و ۱.۹۴ درصد تضعیف شد. همچنین به نرخ‌های پایان وقت بازار نیویورک، در هفته گذشته هر یورو در محدوده ۱.۱۳۶۴۰۱.۱۲۵۰ دلار و هر پند در محدوده ۱.۵۸۸۲-۱.۵۶۰۲ دلار در نوسان بود. همچنین هر دلار نیز در دامنه ۱۲۳.۴۳-۱۲۲.۷۰ ین متغیر بود.

تحلیل بانک مرکزی از خلاصه تحولات اسعار در هفته گذشته نشان میدهد که عوامل تقویت دلار در مقابل اسعار عبارتند از: ارقام امیدوارکننده از بخش مسکن ایالات متحده و نگرانی‌های پیرامون نکول بدهی‌های یونان.

ضمن آنکه عوامل تضعیف دلار در مقابل اسعار عبارتند از سخنان آقای دراگی در حمایت از اقتصاد حوزه یورو، رد خبر اعمال محدودیت‌های سرمایه‌ای جدید در یونان، جو حاکم بر فدرال رزرو که نشان داد نرخ بهره دیرتر از انتظار بازار افزایش می‌یابد و کاهش پیش بینی فدرال رزرو از رشد اقتصادی آمریکا در سال ۲۰۱۵.

مشروح تحولات اسعار در هفته گذشته
روز یکشنبه مقابل، مشخص گردید که مذاکرات یونان با وام دهندگانش با شکسته مواجه شده و این شکست به تضعیف یورو در مقابل دلار منجر شد. البته تأثیرات آن موقتی بود و توجه معامله گران بازار در نخستین روز کاری این هفته به تصمیم گیری پیرامون نرخ بهره در امریکا در اواخر هفته معطوف شد و تضعیف یورو کمرنگ گردید. البته ملاقات وزرای دارایی حوزه یورو و در روز پنجشنبه برای حل بحران یونان بسیار حائز اهمیت بود.

ملاقاتی که در صورت بی نتیجه ماندن در نهایت به نکول بدهی‌های یونان منجر خاهد شد. در ادامه این روز، یک مقام رسمی یونان، گزارش یک روزنامه آلمانی پیرامون تحمیل محدودیت‌های سرمایه‌ای به یونان در رصورت عدم حصول توافق را رد نمود. سخنان آقای دراگی نیز مبنی بر اینکه اقتصاد حوزه یورو رشد ملایم خود را ادامه می‌دهد و حصول توافق با یونان خواست همه اعضای یوروست نیز در تقویت یورو در مقابل دلار موثر بود.

روز سه شنبه، نگرانی‌ها پیرامون تمایل یونا نبه نکول بدهی‌هایش و نیز ارقام امیدوارکننده از بخش مسکن ایالات متحده، به تقویت دلار منجر شد. در این روز نخست وزیر یونان، وام‌دهندگان این کشور را به تحقیر ملت یونان متهم نمودو اعلام کرد که اروپا خود را برای خروج یونان از حوزه یورو آماده می‌کند. در مجموع جو حاکم به گونه‌ای بود که به نظر می‌رسید یونان تمایلی برای ریاضت بیشترو دریافت کمک‌های آتی ندارد و خود را برای نکول بدهی‌هایش در دو هفته آتی آماده می‌کند. ین نیز در این روز در مقابل دلار افت نمود. این اتفاق پس از آن افتاد که رئیس بانک مرکزی ژاپن اعلام کرد ارزیابی مشخصی برای سطح اسمی ین و میزان نوسانات آتی آن ندارد.

روز چهارشنبه، دلار در مقابل اسعار عمده تضعیف شد. بانک مرکزی آمریکا در این روز اعلام نمود زمان افزایش نرخ بهره در این کشور از پیش بینی اکثر تحلیل‌گران دورتر است. در پایان جلسه دو روزه بانک مرکزی امریکا، اعلام شد که اقتصاد آمریکا تا پایان سال ۲۰۱۵ به قوت لازم برای افزایش نرخ‌های بهره خواهد رسید. اگرچه فدرال رزرو پیش بینی خود از رشد اقتصادی سال ۲۰۱۵ را به دلیل شروع ضعیف ابتدای سال کاهش داد.

روزپنجشنبه، امید به گشایش در بحران بدهی‌های یونان، یورو را در مقابل اسعار عمده به شدت تقویت نمود. یک روزنامه آلمانی خبری منتشر کرد که در آن گفته شده برنامه کمک فعلی وام دهندگان اروپایی به یونان تا پایان سال گسترش خواهد یافت. در ادامه روز این خبر تکذیب شد. اما تقویت یورو در این روز رقم خورد. در مقابل، دلار نیز تحت تأثیر ارقامن تورم در آمریکا در مقابل اسعار عمده تضعیف شد و معامله گران را پیرامون زمان افزایش نرخ بهره در این کشور مردد گذاشت.

روز جمعه، یورو در مقابل اسعار عمده تضعیف شد. نگرانی‌ها پیرامون احتمال نکول بدهی‌های یونان تمایل به خرید اسعار امن همچون دلار را افزایش داد و سبب تضعیف یورو در مقابل آن گردید.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها