کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بازار کار اروپا : آلمان برنده، یونان بازنده


کد خبر : ۱۳۰۷۲پنجشنبه، ۴ تیر ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۸:۵۳۱۳۲۴ بازدید

تعداد افرادی که برای آنها اشتغال واقعی ایجاد می‌شود، یک مساله حیاتی برای اقتصاد سیاسی هر کشور است و از این حیث، آنچه که این روزها در اقتصاد ...

تعداد افرادی که برای آنها اشتغال واقعی ایجاد می‌شود، یک مساله حیاتی برای اقتصاد سیاسی هر کشور است و از این حیث، آنچه که این روزها در اقتصاد یونان به وقوع می‌پیوندد، از یک رکود جدی خبر می‌دهد.

به‌گزارش اقتصادنیوز، یکی از معیارهای اقتصادی و به زعم خیلی‌ها تنها معیار مهم اقتصادی، تعداد افراد شاغل است. اعداد و ارقام مربوط به تعداد افراد شاغل در یک کشور، چیزهای زیادی راجع به یک کشور خواهد گفت. «پل کروگمن»، اقتصاددان مطرح جهان و نوبلیست آمریکایی، از اقتصاد ریاضتی آلمان به تندی انتقاد می‌کند. «تام‌ کینی»، خبرنگار و سردبیر بلومبرگ، می‌گوید: تاکید من روی اهمیت اعتماد است. وجه تمایز آن هم این است که چگونه اعتماد شکل گرفته و تقویت شده‌است. اعتماد، جذاب ترین تفاوت رفتاری است که به سوی تاریخ و فرهنگ یک کشور سرازیر شده‌است.

به‌گزارش بلومبرگ، در نمودار ذیل، هریک از بازه‌های زمانی که از داده‌های صندوق بین‌المللی پول (IMF) اخذ شده، داستان‌های متفاوتی را از نحوه واکنش کشورها و اقدامات آنها از زمان بروز بحران‌های مالی، روایت می‌کند. رنگ زرد مربوط به آلمان است که در آن، نسبت به سایرین، اشتغالزایی 6 درصد بیشتر بوده‌است. در این نمودار همچنین، رشد اقتصادی آلمان پایدار بوده و حجم تلاش‌های این کشور برای حفظ مردم برسر شغل، در طول دوره رکود بزرگ را نشان می‌دهد.

از سوی دیگر، آمریکا (رنگ آبی) طبق این محاسبات تنها یک درصد رشد اشتغال داشته است. در این نمودار، ایالات متحده، نشانه‌های قابل توجهی از شفافیت بازارها در سالهای 2008 و 2009 و پس از آن بهبودی جدی را نشان می‌دهد که این بهبود جدی با شتاب‌گیری اشتغال طی سه‌ماهه اخیر همراه شده‌است. در این نمودار، ایتالیا (رنگ سبز)، در سال‌های 2008 و 2009، عملکرد بهتری نسبت به آمریکا داشته اما پس از آن رفته‌رفته به یک خلسه رخوت آور وارد شده که طی آن، نرخ اشتغال 6 درصد کاهش یافته‌است.

در نهایت، یونان (رنگ سفید)، قرار دارد که نه تنها در رکود، بلکه در بحران قرار دارد. در این کشور، نرخ اشتغال 22 درصد سقوط کرده که به‌نظر هیچ نقطه پایانی برای آن متصور نیست. «مگان گرین»، اقتصاددان موسسه مدیریت سرمایه «مانیولایف»، در گفتگویی رادیویی تاکید کرد: این رخوت یونان ممکن است سالها پابرجا بماند.

بنابر این گزارش، تعداد افرادی که در یک کشور استخدام می‌شوند، واقعا برای اقتصاد سیاسی آن کشور اهمیت دارند و این جداول و نمودارها به‌خوبی نشان می‌دهند که چه اتفاقی رخ داده‌ و جنبه معکوس آن این است که نرخ بیکاری در این چهار کشور یعنی آلمان 6.4، ایالات متحده 5.5، ایتالیا 12.4 و یونان 25.8 درصد است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها