کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سکه بر لبه پرتگاه 900 هزار تومان


کد خبر : ۱۳۰۶۰چهارشنبه، ۳ تیر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸:۵۹۱۹۰۱ بازدید

قیمت سکه در معاملات روزهای اخیر همچنان در محدود 900 هزار تومان قرار دارد و به اعتقاد کارشناسان امکان سقوط قیمت به مدار 800 هزار تومان وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس کالای ایران، تغییر مسیر بهای اونس طلا در صبح روز سه شنبه در بازارهای جهانی و رسیدن آن به سطح 1186 دلار تاثیری بر روند بازار آتی سکه طلا نداشت، به طوری که طی این روز هر 4 سر رسید مبادلات آتی سکه در بورس کالای ایران با افت کمتر از یک درصد رو به رو شدند. این در حالی است که سکه نقدی به تبع از نرخ دلار در بازار آزاد طی این روز با نوسان قیمتی مواجه شد، اما این نوسان  همانند بازار جهانی اونس تاثیری بر روند معاملات آتی سکه نداشت.

به این ترتیب روز گذشته در معاملات آتی سکه بورس کالای ایران سکه سررسید تیرماه با قیمت 901 هزار تومان معامله شد که 0/29 درصد افت نرخ را نسبت به دوشنبه تجربه کرد. سکه تحویل شهریور‌ نیز با قیمت 908 هزار تومان معامله شد که کاهش 0/53 درصدی را به ثبت رساند.

این در حالی است که قرارداد تحویل آبان با قیمت 922 هزار تومان معامله شد که افت 0/53 درصدی داشت و در آخر نیز سکه تحویل دی با قیمت 938 هزار تومان مورد معامله قرار گرفت که همانند سر رسید آبان ماه با کاهش قیمت همراه شد و افت 0/5 درصدی را در معاملات روز سه شنبه به ثبت رساند.

همچنین در این روز به دلیل نوسانات قیمتی و بلاتکلیف بودن بازار، حجم معاملات نسبت به روز دوشنبه کاهش یافت، به طوری که میزان حجم معاملات طی روز دوشنبه چهار هزار و 719 قرارداد بوده ، اما در روز سه شنبه به سه هزار و 367 قرارداد رسیده است.

از سویی بازار نقدی سکه نیز در مبادلات روز سه شنبه با نوسان قیمتی مواجه شد، به طوری که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با کاهش 9 هزار تومانی نسبت به روز دوشنبه در بازار 902 هزار تومان معامله شد و هر قطعه سکه طرح قدیم نیز با افت 7 هزار تومانی به قیمت 901هزار تومان رسید.

این در شرایطی است که نیم‌سکه نیز در این بازار داخلی تغییر نرخی را تجربه نکرد و با همان قیمت 455 هزار تومان معامله شد. از طرفی بهای ربع و سکه یک گرمی نیز با افزایش یک هزار تومانی به ترتیب با قیمت 251 و  169 هزار تومان اعلام شد.

به گفته فعالان بازار سکه طلا، دلیل این نوسان قیمتی به دلیل افزایش حجم تقاضا برای سکه های یک گرمی و ربع بوده است، این در حالی است که سکه تمام و نیم از تقاضای کمتری طی این روز برخوردار بوده اند؛ به این ترتیب سکه تمام تنها دو هزار تومان تا سقوط به کانال 800 هزار تومان فاصله دارد.
 

در بازار چهانی طلا چه گذشت؟

بر اساس گزارش های منتشر شده از سوی رویترز، بیانیه نشست اخیر فدرال رزرو عامل مهمی در تقویت قیمت طلا بوده و به نظر می رسد روند صعودی قیمت طلا در روزهای آینده نیز تحت تاثیر بحران یونان ادامه دار باشد.

بر اساس این گزارش تشدید بحران یونان می تواند تقاضا برای خرید طلا در بازارهای بین المللی به ویژه اروپا را افزایش دهد.

از آنجا که قیمت طلا از فوریه تاکنون بین 1150 تا 1220 دلار در هر اونس در نوسان بوده است بر همین اساس تحلیلگران بازارهای جهانی معتقدند بحران یونان ممکن است طی هفته جاری یا هفته های آینده حل و فصل شود، ولی کف قیمت طلا 1180 دلار است و روند نزولی قیمت طلا در این سطح متوقف خواهد شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها