کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بازار میلگرد از چه ضربه خورده است؟


کد خبر : ۱۳۰۰۶سه شنبه، ۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱:۲۷۲۲۳۸ بازدید

کارشناسان و فعالان بازار فلزات علت روند نزولی قیمت میلگرد را در چه عواملی می‌دانند و چه پیش‌بینی برای آینده قیمت این فلز دارند؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت میلگرد در چند وقت اخیر روند رو به نزولی را طی کرده است. در مورد علت این موضوع لطفعلی بخشی، عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی به اقتصادنیوز گفت:میلگرد فلزی است که بیشترین مصرف آن در ساختمان است. در حال حاضر ساخت‌وساز در جریان است اما نسبت به گذشته کاهش یافته و دلیل آن هم این است که، مردم پولی ندارند که برای خرید مسکن اقدام کنند.

بخشی افزود: یکی دیگر از علت‌های کاهش قیمت میلگرد عرضه زیاد و تقاضا کم آن است. این در حالیست که در دولت سابق به دلیل ساخت مسکن مهر و پروژه‌های عمرانی زیاد قیمت فلزات و به‌خصوص میلگرد افزایش یافته بود. 

او در مورد تاثیر مذاکرات هسته‌ای بر قیمت میلگرد نیز افزود: توافق در مذاکرات لوزان قطعاً در بازار ایران اثر دارد.

در همین راستا سیف‌الله نبوی، یکی از فعالان در بورس کالا در مورد علت کاهش میلگرد به اقتصادنیوز گفت: علت کاهش قیمت میلگرد نبود ساخت و ساز مسکن و در کل نبود پروژه‌های عمرانی است.

او ادامه داد: یکی دیگر از دلایل کاهش قیمت میلگرد نبود سرمایه‌گذار است و سرمایه‌گذارها پول‌هایشان را می گذارند بانک و از سود آنها بهره‌مند می‌شوند.

نبوی در ادامه افزود: در حال حاضر در کشور ایران مواد آهنی و میلگرد زیاد است. به طوری که حدود 50-60 درصد خاک ایران دارای مواد آهنی است.  ما تولید میلگرد در ایران زیاد داریم اما تقاضا برای میلگرد خیلی کم است و این علت دیگر کاهش میلگرد در بازار است.

نبوی در مورد تاثیر مذاکرات هسته‌ای بر قیمت میلگرد نیز افزود: اگر ما به توافق برسیم در قیمت میلگرد تاثیر خواهد داشت، البته در صورتی که به نوعی در بازار پول بریزند و وام بدهند و سرمایه‌گذارها بیایند و سرمایه گذاری کنند.

او در مورد پیش‌بینی قمیت میلگرد در بازار نیز افزود: در کوتاه‌مدت قیمت میلگرد نوسانی نخواهد داشت و قیمت‌ها ثابت خواهند ماند اما در دراز مدت احتمالاً شاهد افزایش قیمت میلگرد خواهیم بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها