کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

محبوب‌ترین تبلت‌های بازار کامپیوتر


کد خبر : ۱۲۹۹سه شنبه، ۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۰۶:۵۲:۳۳۵۰۵۴ بازدید

اگرچه اپل محبوب‌ترین برند در بازار تبلت به حساب می‌آید، اما قیمت گران تبلت‌های این برند مانع از پرفروش بودن آن در بازار داخلی شده است
محبوب‌ترین تبلت‌های بازار کامپیوترمحبوب‌ترین تبلت‌های بازار کامپیوتر

طی ماه‌های گذشته اگر چه کاهش قیمت‌ها در بازار کالاهای کامپیوتری به رشد تقاضا برای برخی از کالاها نظیر تبلت، به ویژه مدل‌های میان قیمت و گران‌قیمت منجر شده است، اما فعالان بازار معتقدند بازار گنجایش بیشتری از لحاظ تقاضا داشته و به همین دلیل به روزهای پررونق تر طی ماه‌های آینده امید بسته‌اند.

به گفته فعالان بازار بنا به دلایلی چون انتظار خریداران برای کاهش بیشتر قیمت‌ها و همچنین انتظار گروهی برای ورود جدیدترین‌های بازار، گروهی همچنان از خرید خودداری می‌کنند و به همین دلیل کسبه و فعالان بازار به رونق بیشتر بازار در روزهای آینده امیدوارند.همچنین به گفته فعالان بازار، با توجه به موضوع کاهش قیمت‌ها در بازار شاهد هستیم که تقاضا برای محصولات میان قیمت و گران‌قیمت که تا همین دو ماه قبل بسیار کم بود اینک افزایش یافته است. به گفته احمدیان، یکی از فعالان بازار کامپیوتر، اگرچه برندهای نا آشنا و ارزان در بازار به وفور موجودند، اما این گران قیمت‌ها هستند که همچنان محبوبیت خاصی دارند. همین موضوع منجر به ایجاد تمايز بین پرفروش و محبوب‌ها در بازار تبلت مي‌شود.

به گفته این فعال بازار، در مورد تبلت باید بگوییم که برند اپل محبوب‌ترین در بازار است. ولی سهم فروش این برند در بازار در حد برندهای ارزان قیمت نیست.این درحالی‌است که یک فروشنده دیگر به «دنیای‌اقتصاد» اعلام کرد، برندهاي اپل، سامسونگ و ايسوس سهم بزرگي از محبوبيت بازار تبلت را به خود اختصاص داده‌اند و ساير برندها نظير لنوو، سوني و... در رده‌هاي پايين تر محبوبيت قرار گرفته‌اند.به گفته این فعال بازار، ایسوس هم با عرضه پوفون‌هایش توانسته است توجه‌ها را به خود جلب کند و این‌طور که پیدااست باید در بازار تبلت منتظر تغییرات زیادی از لحاظ رده بندی برندها و میزان محبوبیت و سطح فروش باشیم.

بر اساس گزارش  باشگاه فعالان آي سي تي در مورد سهم محبوبیت برندها در بازار تبلت نیز مشخص شده است که در بازار تبلت، گلکسي‌هاي سامسونگ با کسب 35 درصد از محبوبيت بازار در رتبه نخست محبوبيت بازار تبلت ايستاده اند. این در حالی‌است که سهم محبوبيت تبلت‌هاي اين برند در مرداد ماه سال 91 حدود 8/27 درصد بوده است.آي پد اپل هم با کسب سهم محبوبيت 2/25 درصد در رتبه دوم محبوب‌هاي بازار تبلت ايستاده است. اين درحالي است که سهم محبوبيت تبلت‌هاي اين برند در مرداد ماه سال گذشته در حدود 3/30 درصد  بوده است. به گفته فعالان بازار و کارشناسان مقایسه این اعداد و ارقام نشان‌‌دهنده کاهش سهم محبوبیت آی پد‌هاي اپل در بازار داخلی است که علت اصلی رشد قیمت این کالا در بازار است.برند asus نيز پس از اين دو برند در رتبه سوم محبوب‌هاي بازار تبلت‌هاي گران قيمت ايستاده است. سهم محبوبيت تبلت‌هاي اين برند 2/24 درصد اعلام شده که در مقايسه با مرداد سال گذشته که ميزان محبوبيت تبلت‌هاي اين خانواده حدود 17درصد بوده رشد قابل توجهی داشته است.

کارشناسان می‌گویند: مطالعه و برسی رقم رشد محبوبیت تبلت‌های این برند نشان‌دهنده این است که محصولات این برند رشد خوبی از لحاظ محبوبیت و تقاضا داشته‌اند. چرا که محبوبیت تبلت‌های این برند هم از لحاظ محبوبیت و هم از لحاظ تقاضا در رتبه‌های اول تا سوم بازار قرار دارند. لنوو نيز چهارمين برند محبوب در بازار تبلت‌هاي گران قيمت معرفي شده است که سهم محبوبيت تبلت هايش در بازار 7/9 درصد است. سهم محبوبيت تبلت‌هاي اين برند در مرداد ماه گذشته در حدود 2 درصد گزارش شده است که بررسی این آمار گویای این امر است این برند هم رشد خوبی از لحاظ محبوبیت و میزان تقاضا داشته است.به گفته کارشناسان و فعالان بازار، يکي از دلايل رشد سهم محبوبيت تبلت‌هاي برندهايي نظير سامسونگ، لنوو و ايسوس رشد تنوع مدل‌هاي گوناگون اين تبلت‌ها و همچنين آشنايي هر چه بيشتر کاربران با تبلت‌ها و از سوي ديگر افزايش قابليت‌هاي کاربردي اين کالاها است. همچنین برخی از این برندها نظیر لنوو روی عرضه نمونه‌هاي میان قیمت با میانگین قیمت 700 هزار تا یک میلیون تومان اقدام کرده‌اند که چنین اقدامی به رشد تقاضا برای محصولات این برندها در بازار منجر شده است.

 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها