کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

فرار مالیاتی برخی پزشکان، اصناف، بیمه‌ها و مناطق آزاد


کد خبر : ۱۲۹۸۹سه شنبه، ۲ تیر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۱:۵۵۱۳۳۹ بازدید

علی عسکری، رئیس سازمان امور مالیاتی، از فرار مالیاتی برخی اصناف، پزشکان، شرکت‌های بیمه و مناطق آزاد خبر داد و ...

علی عسکری، رئیس سازمان امور مالیاتی، از فرار مالیاتی برخی اصناف، پزشکان، شرکت‌های بیمه و مناطق آزاد خبر داد و گفت: سالی 130 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم.

علی عسکری در برنامه «تیتر امشب» از برخی ناهماهنگی سازمان‌ها درخصوص بیمه گلایه کرد و گفت: برای مثال بیمه‌ها اطلاعات قرارداد بیمه را به ما اعلام نمی‌کنند و وقتی قانون تقویت شد، تمام این مشکلات برطرف می‌شود.

عسکری در پاسخ به سؤال «روش‌های رایج برای فرار مالیاتی در کشور ما چیست؟» ابراز کرد: یکی از رایج‌ترین این روش‌ها فعالیت قاچاق است و کسانی که از طریق گمرک جنس وارد نمی‌کنند، تعادل اقتصاد کشور را برهم می‌زنند.

رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: از زمانی که طرح مالیات بر ارزش افزوده اجرا شده است، برخی افراد برای اینکه مالیات ندهند به فاکتور صوری روی آورده‌اند. معضلات دیگری نیز در این زمینه داریم که نمونه آن فرار مالیاتی در مناطق آزاد است و ما معتقدیم در مناطق آزاد هم باید اظهارنامه بدهند.

عسکری در پاسخ به سؤالی مبنی‌بر اینکه چرا برخی پزشکان، وکلا و مهندسان و دیگر گروه‌های جامعه از دادن مالیات طفره می‌روند، اعلام کرد: در اصلاح قانون، مباحثی مطرح خواهیم کرد که به مجوز فعالیت‌های اقتصادی مربوط می‌شود به‌این‌ترتیب که هر کسی در کشور بخواهد برای فردی مجوز صادر کند، باید اطلاعات آن فرد را بدهد.

وی گفت: نظام پزشکی، کانون وکلا، کارشناسان دادگستری، انجمن‌ها و دیگر تشکل‌ها باید بدانند که در قانون جدید موظف خواهند شد اطلاعات اعضای خود را به سازمان امور مالیاتی بدهند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها