کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اجرای قيمت‌گذاری جديد عوارض آزادراهی از اول تيرماه


کد خبر : ۱۲۹۷۷دوشنبه، ۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰:۰۱۲۷۴۰ بازدید

مديرکل دفتر مشارکت‌ها و جذب سرمايه گذاری وزارت راه‌و‌شهرسازی از اجرايي شدن دستورالعمل جديد کيفيت خدمات و بهره‌برداری آزادراهی ...

مديرکل دفتر مشارکت‌ها و جذب سرمايه گذاری وزارت راه‌و‌شهرسازی از اجرايي شدن دستورالعمل جديد کيفيت خدمات و بهره‌برداری آزادراهی خبر داد و گفت: قيمت‌گذاري جديد عوارض آزادراهي از اول تيرماه اجرا مي‌شود.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، مقداد رحيميان افزود: بررسي‌هاي انجام شده نشان مي‌دهد که از بين 18 آزادراهي که هم اکنون مشغول گرفتن عوارض هستند تقريبا 9 آزادراه وضعيت متوسط روبه بالا دارند.

وي اظهار داشت: از آنجا که در اين آزادراه‌ها ترافيک مطابق پيش‌بيني‌ها يا بيشتر از حد انتظار بود بنابراين درآمد حاصل از اخذ عوارض براي تعميرات، نگهداري، حفظ کيفيت و استاندارد جاده کفايت مي‌کند، به تبع آن سرمايه گذار سر موعد و در دوره پيش‌بيني شده در قرارداد، بهره‌برداري‌اش را انجام و پس از بازگرداندن اصل و سود سرمايه گذاري خود، آزادراه را تحويل مي‌دهد.

مديرکل دفتر مشارکت‌ها وجذب سرمايه گذاري راه و شهرسازي، افزود: هم اکنون مشکل براي 9 آزادراه ديگر است که در بعضي موارد درآمد ناشي از اخذ عوارض حتي به تأمين هزينه‌هاي نگهداري آنها هم نمي‌رسد. مديرکل دفتر مشارکت‌ها و جذب سرمايه گذاري راه وشهرسازي، افزود: عوارض آزادراه‌هاي کشور به نسبت تورم شاخص فهرست بهاي نگهداري بالا نرفته است، حتي امسال با افزايش عوارض‌هايي که انجام شد همچنان 9 آزادراه در زير خط فقر تأمين هزينه نگهداري قرار دارند.

رحيميان گفت: دستورالعمل جديد تعيين عوارض آزادراه‌ها اين امکان را فراهم مي‌آورد که هزينه‌هاي نگهداري اولا به صورت دقيق براي هر آزادراه مشخص شود، همچنين ارزيابي شود که چنين رقمي از محل درآمدها قابل تحقق هستند و يا آنکه تحقق آن عملي نيست.

وي افزود: مطالعه تجربه کشورهاي ديگر نشان مي‌دهد در ايتاليا، اسپانيا، برزيل و ساير کشورهاي مورد بررسي دولت اجازه مي‌دهد حداکثر سقف عوارض آزادراه افزايش پيدا کند که در قراردادهاي جديد آزادراهي همچون تبريز - مرند - بازرگان و مشهد - قوچان تعيين قيمت گذاري عوارض برهمين اساس عمل مي‌شود.

رحيميان توضيح داد: دستورالعمل جديد از طرف دفتر نظارت و ارزيابي نظام‌هاي حمل‌و‌نقل و تشکل‌هاي حرفه‌اي وزارت راه‌و‌شهرسازي تدوين شد و مورد تأييد سازمان راهداري و حمل‌و‌نقل جاده‌اي و مشاور فني وزير قرار گرفت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها