کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جزئیات مصوبه افزایش حقوق بازنشتگان


کد خبر : ۱۲۸۷دوشنبه، ۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۹:۲۶۴۴۵۲ بازدید

جزئیات دعوت ظریف به مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی، با تقاضای تغییر دستور و بررسی خارج از نوبت طرح استفساریه تبصره ذیل ماده ۷۷ قانون تأمین اجتماعی در صحن علنی پارلمان موافقت کردند.
جزئیات مصوبه افزایش حقوق بازنشتگانجزئیات مصوبه افزایش حقوق بازنشتگان

تابناک :  بیش از ۵۰ نفر از نمایندگان مجلس با امضای این تقاضای تغییر دستور، آن را تقدیم هیئت رئیسه پارلمان کرده بودند تا طرح مذکور با موافقت مجلس، خارج از نوبت در دستور کار جلسات علنی خانه ملت قرار گیرد.امروز نیز نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از بحث و بررسی در خصوص طرح استفساریه تبصره ماده 77 قانون تامین اجتماعی، حقوق و حق بیمه سنوات ارفاقی بازنشستگان پیش از موعد سازمان تامین اجتماعی را بر اساس میانگین بیمه‌پردازی دو سال آخر مدنظر، به تصویب رساندند.

با تصویب کلیات طرح مذکور، جزئیات طرح به رای گذاشته شد که نمایندگان با طرح استفساریه تبصره ماده 77 قانون تامین اجتماعی با نظر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس موافقت کردند تا حقوق و حق بیمه سنوات ارفاقی بازنشستگان پیش از موعد مذکور به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شده است، مستمری بازنشستگان موضوع ماده 77 قانون تامین اجتماعی بر اساس میانگین بیمه پردازی دو سال آخر (29 و 30) محاسبه شود.

جعفر زاده امین آبادی طراح این طرح در تشریح این مصوبه به تابناک گفت: این مصوبه در واقع به بررسی تبصره ماده 77 قانون خدمات تامین اجتماعی می باشد، به کارمندانی که گفته شد کسانی که 25 سال سابقه کار دارند را با احتساب سی سال بازنشست می کنیم و 5 سال مابدتفاوت آن را دولت باید پرداخت کند.

غلامعلی جعفر زاده امین آبادی گفت: این هم صورت پذیرفت و 40 هزار نفر از کارمندان بازنشست شدند ولی به یک باره دولت دهم در اواخر عمر خود این مصوبه را نقض کرد، الان حرف ما این است آنچه را که گفته اید و بر سر آن با کارمندان به توافق رسیده اید نباید نادیده گرفته شود و این پرداختها باید به صورت کما کان مانند روال قبل انجام شود.

این نماینده افزود: اگر دولت می خواهد تغییراتی ایجاد کند، این تغییرات باید شامل کسانی باشد که از این پس اقدام به بازنشستگی می کنند، چگونه است زمانی که می خواهید افزایشی در حقوقها صورت دهید عطف به ما سبق را نمی‌پذیرید ولی زمانی که می خواهید کاهش دهید سریع آن را به گذشته ربط می دهید؟ این رفتار مناسب نیست.

وی گفت: در استفساریه به این صورت بود که مبنای حقوق بازنشستگان پیش از موعد مانند دو سال اخر 29 و 30 محاسبه شود که اقدام بسیار خوبی بود که تامین اجتمتئی آن را ایجاد کرده بود.

وی افزود این 40 هزار نفر که در حال حاضر بازنشست شده اند بیشتر شامل ارگانهای بنیاد شهید، هلال اهمر و کمیته امداد می باشند که بر اساس قانون گذشته مزایا به آنها تعلق خواهد گرفت.

این نماینده گفت: این یک خبر خوش برای این عزیزان است که بر خلاف قانون و شرع و جوانمردی حقوق آنها کم شده بود، در این باره حتی 5 هزار نفر به دیوان عدالت شکایت کرده اند و بر علیه دولت حتی حکم گرفته اند.

این نماینده در پایان اظهار داشت، این اقدام سازمان تامین اجتماعی که از حدود شش ماه پیش آغاز شده و در حال تغییر حکم این عزیزان برای کاهش مبلغ درامدی آنها بود، با اجرای این مصوبه به اتمام خواهد رسید و این افراد حقوق قبلی خود را دریافت خواهند کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها