کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آزادسازی قيمت، خودرو را ارزان می‌كند !


کد خبر : ۱۲۸۲۵چهارشنبه، ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸:۰۶۸۵۴۴ بازدید

معاون سابق بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران خودرو گفت: با آزادسازی قیمت خودرو هم توسعه محصول و کاهش قیمت خودرو محقق م‍ی‌شود.

عبدالله بابایی معاون سابق بازاريابي و فروش گروه صنعتی ایران خودرو در گفتگو با خبرنگار حوزه صنعت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص تأثیر قیمت سوخت بر روی قیمت خودرو اظهار داشت: افزایش قیمت بنزین به صورت مستقیم بر روی خودرو معنی ندارد یعنی چنانچه افزایش قیمت بنزین بر روی مولفه‌های تأمین قطعات و مواد اولیه‌ای که قطعه‌سازان تولید می کنند، اثرگذار باشد قیمت خودرو نیز افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: چنانچه افزایش قیمت برای مواد اولیه از جمله پتروشیمی و قطعات افزایش نداشته باشد نباید انتظار افزایش قیمت برای خودرو را داشته باشیم.

بابایی تصریح کرد: اگر قیمت خودرو آزاد شود هم به نفع مشتری است و هم به نفع خودروساز، قیمتی که دستوری باشد یعنی بر اساس قیمت تمام شده محاسبه گردد همواره خودروساز را دچار چالش کرده و همچنین مشتریان همواره نگران افزایش قیمت خودرو خواهند بود.

وی اظهار داشت: با آزادسازی قیمت خودرو، خودروساز به راحتی می‌تواند مدیریت کرده و خودروهایی که حاشیه سود بهتری دارند را با کاهش قیمت به دست مصرف‌کننده برساند، و بالعکس خودروهایی که بازار تقاضای کمتری دارند می‌‌توان با مدیریت بازار به فروش رساند.

معاون سابق بازاريابي و فروش ايران خودرو با اشاره به لزوم آزادسازي قيمت خودرو افزود: ما نباید نگران این باشیم که با آزادسازی قیمت‌ها، قیمت خودرو به یکباره افزایش خواهد یافت زیرا هر افزایش قیمتی نیازمند توان خرید مشتری است.

بابایی ادامه داد: اگر قیمت خودرو آزاد شود، خودروساز می‌تواند به راحتی برای محصولات تولیدی خود تصمیم‌گیری کرده و برنامه‌ریزی بهتری نسبت به توسعه محصول داشته باشد.

وی همچنين به اهميت توسعه محصول اشاره كرد و گفت: توسعه محصول نیازمند نقدینگی بسیار بالا است و هر زمان که قیمت‌ها آزاد شود خودروساز می‌تواند بر اساس استقبال مردم از نوع خودرویی که به بازار عرضه می‌شود قیمت را کاهش یا افزایش دهد.


حاشیه بازار یا دلالی

اين كارشناس خودرو با اشاره به نحوه قيمت گذاري خودروها توضيح داد: اگر در بازار خودرو حاشیه بازار وجود داشته باشد هر مدل خودرو بعد از تولید و عرضه به بازار، دچار چالش خواهد شد زیرا افرادی هستند که زودتر به بازار ورود پیداکرده و خودرو را خریداری می‌کنند و مطمئنا با این شرایط خودرو با قیمت مناسب به دست مصرف‌کننده نهایی نمی‌رسد.

وی ادامه داد: چنانچه قیمت خودرو آزاد شود خودروساز بر اساس حاشیه بازار قیمت را متعادل می‌کند تا برای فروش محصولات خود دچار مشکل نشود.

معاون سابق فروش و بازاریابی ایران خودرو افزود: با توسعه محصول و آزادسازی قیمت، خودروسازان طرح‌های آتی خود را در تولید محصول روان‌تر ادامه می‌دهند.

وی درخصوص دستوري بودن قيمت خودرو تأکید کرد: اگر قیمت‌ها به شکل دستوری باشد تولید خودرو با مشکلات و موانعی مواجه خواهد شد.

بابایی ادامه داد: این فشار یا بر روی شرکت خودروسازی است یا شرکت‌هایی که قطعه‌ساز هستند زیرا با قیمت مشخص و دستوری تولید محصول باکیفیت با بهای تمام شده مشخص امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه قیمت خودرو آزاد شود خودروساز بر اساس تعداد رقبایی که در بازار خودرو هستند و بر اساس توان خرید مردم برنامه‌ریزی می‌کنند و نسبت به توسعه محصول اقدام می‌کنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها