کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

گره پول‌های نفتی ایران در چین،‌ چگونه باز شد؟


کد خبر : ۱۲۸۰۹چهارشنبه، ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۶:۳۰۲۳۱۵ بازدید

در حالی که ایران به دنبال راه‌های جایگزین برای ارتباط با شرکای همیشگی خود افتاده،‌ به نظر می‌رسد که در ارتباط با چین نیز راه جدیدی ...

در حالی که ایران به دنبال راه‌های جایگزین برای ارتباط با شرکای همیشگی خود افتاده،‌ به نظر می‌رسد که در ارتباط با چین نیز راه جدیدی را پیدا کرده است.

آن‌طور که رسانه‌های اقتصادی چین اعلام کرده‌اند، ایران به دنبال راهی است تا بتواند پول فروش نفت خود را از چین بگیرد. به نظر می‌رسد که این بار به جای تهاتر، ارتباط با کشور سوم را انتخاب کرده است.

روزنامه خراسان در این رابطه نوشته است: شبکه سراسری اقتصاد چین در گزارشی اعلام کرد که این توافق به زودی اجرایی می‌شود و ایران به پول ناشی از فروش نفت خود به چین دسترسی پیدا می‌کند.

هرچند که در بخشی از این خبر اعلام شده که" ایران پول فروش نفت خود را از طریق دریافت کالاهای چینی دریافت می‌کند" و این جمله مسئله تهاتر را به ذهن متبادر می‌کند. 

با این حال به نظر می‌رسد که راه جایگزین ایران برای دریافت پول فروش نفت،‌ چیزی به غیر از تهاتر است. یک منبع آگاه در این رابطه اعلام کرده است که "کلیات این توافق به تأیید تهران و پکن رسیده و تا پیش از 30 ژوئن - 9 تیر ماه - به طور رسمی نهایی خواهد شد."

تسنیم در این خصوص عنوان کرده که پیش از این، از محل پول فروش نفت ایران به چین، حدود 22 میلیارد دلار فاینانس پیش‌بینی شده بود که بخش عمده‌ای از این فاینانس‌ها تاکنون گشایش شده است.

پیش‌تر،  وزیر نفت اعلام کرده بود که چین شریک راهبردی ایران است و در نظر ندارد به این راحتی از خیر همکاری با آن، صرف‌نظر کند. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها