کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

واکنش جالب گمرک به ماجرای واردات 720 میلیارد دلاری


کد خبر : ۱۲۷۹۸سه شنبه، ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۲:۲۲۴۶۲۳ بازدید

گمرک ایران به ماجرای واردات 720 میلیارد دلاری کالا در دولت‌های نهم و دهم بنا بر گفته‌های رئیس جمهور واکنش جالبی نشان داد.

بهزاد شيري معاون برنامه‌ريزي و امور بين‌الملل گمرك ايران در واکنش به واردات ۷۲۰ ميليارد دلاري در زمان تصدي دولت نهم و دهم گفت: رقم مذكور شامل ۵۱۳ ميليارد و ۲۲۷ ميليون دلار واردات كالا، ۴۶ ميليارد و ۷۴ ميليون دلار واردات گاز و فرآورده‌هاي نفتي و ۱۲۶ ميليارد و ۳۸۱ ميليون دلار خدمات است.

وي افزود: ارقام مربوط به واردات كالا شامل رقم تعديل شده ورود كالا از مبادي رسمي (ارقام اعلام شده از سوي گمرك جمهوري اسلامي ايران بدون احتساب واردات از مناطق آزاد و ويژه، هزينه‌هاي مترتب بر ورود كالا شامل بيمه، كرايه حمل و ساير موارد)،با احتساب ورود كالا از مبادي غيررسمي و غير گمركي است.

شيري در ادامه اظهارداشت: با توجه به مطالب فوق و احتساب ساير هزينه‌هاي مترتب بر واردات رسمي كالا و واردات از مناطق آزاد و ويژه (رقم ۴۲۰ ميليارد و ۴۴۷ ميليون دلار واردات كالا در طي ۸ سال مورد بررسي و بر مبناي اسناد ثبت شده در گمرك جمهوري اسلامي ايران) و لحاظ نمودن مجموع ارقام واردات خدمات، گاز، فرآورده‌هاي نفتي و واردات غيررسمي كالا، ميزان خروج ارز به منظور ورود كالا و خدمات طي سال‌هاي مورد بررسي رقمي بالغ بر ۷۲۰ ميليارد دلار بوده است.

به گزارش مهر، چه خوب است گمرک ایران در گزارشی آمار دقیق واردات کالا، خدمات و گاز و فرآورده‌های نفتی در دو سال اخیر را هم با احتساب «ساير هزينه‌هاي مترتب» و همچنین با احتساب «ورود كالا از مبادي غيررسمي و غير گمركي» اعلام کند و همین تحلیل را درباره دولت یازدهم داشته باشد.

هم اکنون گمرک ایران فقط آمار رسمی واردات کالا را اعلام می‌کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها