کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دستورالعمل ممنوعیت قراردادهای کار زیر یک سال فعلا لغو شد


کد خبر : ۱۲۷۸۹سه شنبه، ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱:۴۶۲۴۰۵ بازدید

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دستورالعمل ممنوعیت قراردادهای کار را که هفته گذشته ابلاغ کرده بود، برای مدتی ...

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دستورالعمل ممنوعیت قراردادهای کار را که هفته گذشته ابلاغ کرده بود، برای مدتی کان لم یکن اعلام کرد.

سید حسین هفده تن در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه دستورالعمل ممنوعیت قراردادهای کار زیر یک سال، لغو شده است، اظهار داشت: با توجه به سوالات مختلف جامعه کار و تولید و تفاسیر مختلف در خصوص دستور العمل شماره  40 و ضرورت بررسی مجدد و به منظور شفاف سازی، دستور العمل یاد شده  کان لم یکن و متعاقبا پس از تکمیل اعلام  خواهد شد.

بر اساس ماده 1 دستورالعمل شماره 40 روابط کار و به استناد اصل دائمی بودن قرارداد کار در کارهای با ماهیت مستمر برگرفته از ماده 7 قانون کار، انعقاد کار مدت موقت زیر یکسال در کارهای ماهیتاً مستمر مشروط به بقای کارگاه و کار، ممنوع اعلام شده بود.

براساس این دستورالعمل کارفرمایان مکلف بودند در صورت انعقاد قرارداد مدت موقت، قرارداد مربوط را حداقل به مدت یک سال منعقد کنند.

بنابراین طبق ماده 2 این دستورالعمل چنانچه قراردادی کمتر از یک سال منعقد شود، با لحاظ شرایط مذکور در ماده 1 در حکم قرارداد یکساله محسوب می شد.

بر اساس این گزاش، لغو دستورالعمل ممنوعیت قراردادهای زیر یکسال پس از اعتراض کارفرمایان صورت گرفته است؛ در این راستا، کارفرمایان در نامه‌ای اعتراضی به وزیر کار اعلام کرده بودند که این دستور قابل اجرا نیست.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها