کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای طلا در بازارهای جهانی


کد خبر : ۱۲۷۳۶دوشنبه، ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴:۲۱۱۰۷۲ بازدید

قیمت طلا که در آغاز مبادلات امروز دوشنبه در بازارهای جهانی با افزایش نسبی روبرو شده بود پس از تقویت ارزش دلار با کاهش مجدد روبرو ...

قیمت طلا که در آغاز مبادلات امروز دوشنبه در بازارهای جهانی با افزایش نسبی روبرو شده بود پس از تقویت ارزش دلار با کاهش مجدد روبرو شد و نسبت به روز جمعه با تغییر چندانی روبرو نشده است.

به گزارش رویترز، به بن بست رسیدن مذاکرات یونان و وام دهندگان بین المللی در پایان روز یکشنبه موجب شد تا قیمت طلا در نخستین لحظات مبادلات امروز دوشنبه با افزایش نسبی روبرو شود ولی افزایش مجدد ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی بار دیگر موجب شد تا قیمت طلا با کاهش همراه شود.

بر اساس این گزارش فعالان بازار طلا منتظر برگزاری نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا در دو روز آینده و روشن شدن وضعیت نرخ بهره این کشور طی ماه های آینده هستند. به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، اگر فدرال رزرو آمریکا بخواهد طی ماه های آینده نرخ بهره را افزایش دهد این مساله موجب تقویت ارزش دلار شده و قیمت طلا را کاهش خواهد داد.

قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی امروز دوشنبه به 1181 دلار رسیده است. قیمت طلا در لحظات اولیه مبادلات امروز به بیش از 1186 دلار رسیده بود. ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای معتبر بین المللی نیز امروز بیش از 0.3 درصد افزایش یافته است. تام پرایس تحلیلگر ارشد اقتصادی موسسه مورگان استنلی تاکید کرد که قیمت جهانی طلا در هفته های اخیر به شدت تحت فشار ناشی از تقویت ارزش دلار بوده است. انتظار داریم که این روند با توجه به گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا همچنان ادامه یابد.

وی افزود: اگر وضعیت اقتصادی آمریکا بهبود پیدا کند و فدرال رزرو نیز تصمیم به افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده بگیرد قیمت طلا به زودی به کمتر از 1100 دلار خواهد رسید. 

قیمت طلا به طور فصلی در سه ماه سوم هر سال با کاهش روبرو می شود و به نظر من باید منتظر ادامه روند نزولی قیمت طلا باشیم. سرمایه گذاران بین المللی منتظر انتشار بیانیه نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا هستند. فدرال رزرو قصد دارد برای نخستین بار از سال 2006 میلادی نرخ بهره را افزایش دهد ولی هنوز زمان دقیق این اقدام مشخص نیست.

نگرانی های مربوط به اوضاع یونان و ورشکستگی احتمالی این کشور نیز تاثیر زیادی بر نوسانات ارزش یورو و قیمت طلا خواهد داشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها