کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کمترین قیمت سکه در 200 روز گذشته


کد خبر : ۱۲۶۹۳یکشنبه، ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۶:۵۸۲۳۱۴ بازدید

روز گذشته، سکه تمام بهار آزادی تحت تاثیر کاهش بهای اونس در روز جمعه و تا حدی افت 3 تومانی دلار در روز شنبه، به کمترین قیمت خود در ...

روز گذشته، سکه تمام بهار آزادی تحت تاثیر کاهش بهای اونس در روز جمعه و تا حدی افت 3 تومانی دلار در روز شنبه، به کمترین قیمت خود در 200 روز گذشته رسید. در بیست و چهارمین روز خردادماه، بهای سکه با 4 هزار تومان افت به قیمت 916 هزار تومان رسید که کمترین نرخ فروش آن از نخستین روز آذرماه 93 بود. 

به گزارش دنیای اقتصاد، نوسانات جزئی قیمت دلار در روز شنبه و رسیدن آن به رقم 3312 تومان، یکی از عوامل افت 4/ 0 درصدی سکه بود؛ هرچند که عامل مهم‌تر چنانکه اشاره شد کاهش طلای جهانی تا نزدیک کف محدوده 1180 دلار در روز جمعه بود، اما به گفته فروشندگان، علاوه‌بر این نیروهای کاهشی، افت تقاضا نیز به رسیدن سکه به این محدوده قیمتی کمک کرده است. روز شنبه برخلاف کاهش قیمت دلار در بازار، نرخ رسمی این ارز با 4 تومان افزایش به 2905 تومان رسید.

 کاهش تقاضای سکه

روز شنبه فضای بازار ارز و سکه نسبتا آرام بود، اما در چنین روز آرامی نیز یک رکورد 200 روزه به ثبت رسید. سکه که در هفته گذشته با توجه به ریزش طلای جهانی، تا کانال 920 هزار تومان پایین آمده بود، در اولین روز هفته جاری به کاهش خود ادامه داد و با 4 هزار تومان افت به قیمت 916 هزار تومان رسید. آخرین باری که نرخ فروش سکه کمتر از این مقدار بود، به تاریخ اول آذرماه سال 93 بازمی‌گردد؛ مقطعی که این کالای گرانبها 914 هزار تومان قیمت خورده بود. البته در آن زمان، قیمت دلار حدود 3250 تومان و همزمان بهای اونس کمی بیشتر از 1200 دلار بود، حال آنکه در حال حاضر قیمت دلار در کانال بالاتر(3300 تومان) حضور دارد. 

با این وجود گروهی از فروشندگان جدا از کاهش دلار و اونس، ریشه دیگر کاهش قیمت را افت تقاضا عنوان کرده‌اند. به گفته این دسته، تقاضای مشخصی در بازار این روزهای سکه وجود ندارد و نه مردم و نه معامله‌گران بزرگ تمایل چندانی به خرید ندارند تا جدا از عوامل وابسته به اونس و دلار، سکه از لحاظ تقاضا هم کشش افزایش را نداشته باشد و علامت حباب آن هم در جهت منفی قرار بگیرد؛ یعنی ارزش بازاری سکه کمتر از ارزش ذاتی آن باشد. تا ساعت 3 بعدازظهر روز شنبه ارزش ذاتی سکه 925 هزار تومان بود و اختلافی 9 هزار تومانی با قیمت بازار داشت. با این حال تعداد زیادی از فروشندگان نیز انتظار افت بیشتر را ندارند؛ چراکه به گفته آنها معامله‌گران  بزرگ تا جایی که توانایی داشته باشند در برابر ورود سکه به قیمت‌های پایین‌تر مقاومت خواهند کرد. 

 شروع آرام دلار 

در اولین روز هفته فضای بازار ارز مانند هفته گذشته آرام بود و دلار نوسانات چندانی نداشت. محدود بودن دامنه تغییرات به اندازه‌ای بود که قیمت بر تابلوی مراکز رسمی فروش با یک تومان تغییر جابه‌جا می‌شد. این نوسان‌های تک‌تومانی نهایتا قیمت دلار روز شنبه را به 3312 تومان رساند؛ رقمی که 3 تومان کمتر از پنج‌شنبه بود. به گفته فعالان روز شنبه تقاضای مشخصی در بازار وجود نداشت و تمایل معامله‌گران آتی به فروش ارز در این روز بیشتر از خرید بود، هر چند که با توجه به حجم محدود معاملات، دلار تنها در بازه کوچکی نوسان کرد.

 


اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها