کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

گندم 6 ماه کشور ذخیره شد


کد خبر : ۱۲۶۷۹شنبه، ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵:۰۳۹۹۲ بازدید

معاون وزیرجهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران گفت: برای مصرف 6 ماه کشور گندم ذخیره‌سازی شده است.

معاون وزیرجهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران گفت: برای مصرف 6 ماه کشور گندم ذخیره‌سازی شده است.

به گزارش تسنیم، علی قنبری ظهر امروز در شورای برنامه ریزی استان گلستان اظهار داشت: شرکت مادر تخصصی بازرگانی ایران وظیفه دارد تا کالاهایی مانند گندم، برنج، روغن و شکر را ذخیره‌سازی، تامین و توزیع کند.

وی افزود: هم‌اکنون مصرف گندم کشور در بخش خبازی برابر با 9 میلیون تن است و 2 میلیون تن نیز برای مصارف صنف و صنعت استفاده می‌شود.

معاون وزیرجهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران تصریح کرد: استان گلستان یک میلیون تن تولید گندم داشته و جایگاه ویژه‌ای در تولید کل کشور دارد.

قنبری به واردات گندم به کشور اشاره کرد و گفت: سالانه 2 میلیون تن گندم باید وارد کنیم و ذخیره‌سازی 3 ماه را انجام دهیم  اما هم‌اکنون و با ذخیره 6 ماه مصرف گندم در سال بین 1.5 تا 2 تن گندم باید وارد کنیم.

به گفته وی، امسال با تولید 1.5 تن گندم بیشتر از سال گذشته وضعیت خوبی داریم و پیش‌بینی تولید گندم امسال ما 7.7 میلیون تن بود.

قنبری تاکید کرد: در گذشته مدیریت غیرواقعی برای افزایش تعداد سیلو و کارخانجات آرد در استان گلستان حاکم شد که سبب شد تا اکنون در استان ظرفیت بیش از حد داشته باشیم که موجب ضرر و زیان در این بخش شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: امروز سیلوها با 40 درصد ظرفیت واقعی و کارخانجات آرد با 30 درصد ظرفیت واقعی پر شده‌اند.

وی اظهار کرد: فضای مناسب برای صادرات آرد در استان گلستان وجود دارد اما گندم به این علت که با تفاوت قیمت خریداری می‌شود نمی‌توان صادر کرد اما می‌شود سازوکاری ایجاد کرد که گلستان تبدیل به مرکز غلات شده و گندم را وارد کرده و آرد صادر کنیم.

قنبری افزود: ظرفیت و زیرساخت‌های خوبی برای این کار در استان گلستان وجود دارد و ارتباطات خوبی نیز با کشور های CIS هست.

معاون وزیرجهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران گفت: برای مصرف ۶ ماه کشور گندم ذخیره‌سازی شده است.

وی تصریح کرد: نیاز خرید گندم کشور 9 هزار میلیارد تومان است که 3 هزار میلیارد تومان از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی، 3 هزار میلیارد تومان با خط اعتباری بانک‌ها و 3 هزار میلیارد تومان نیز شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران تامین می‌شود و شرکت بازرگانی تاکنون 2هزار و 800 میلیون تومان را تامین کرده  و تاکنون 2.6 میلیون تن گندم خریداری کرده است.

قنبری با اشاره به خرید گندم از گندمکاران استان گلستان گفت: امروز 100 میلیارد تومان از بدهی‌های استان گلستان به کشاورزان واریز شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها