کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بازار کشش افزایش دوباره وام مسکن را دارد؟


کد خبر : ۱۲۶۵۰جمعه، ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۱:۳۳۲۳۰۵ بازدید

پس از ماه‎ها بررسی برای افزایش وام مسکن و تصویب و اجرای آن ، بسیاری از کارشناسان معتقدند که بازار چندان کشش افزایش وام را ندارد اما با گذشت ...
بازار کشش افزایش دوباره وام مسکن را دارد؟ بازار کشش افزایش دوباره وام مسکن را دارد؟

پس از ماه‎ها بررسی برای افزایش وام مسکن و تصویب و اجرای آن ، بسیاری از کارشناسان معتقدند که بازار چندان کشش افزایش وام را ندارد اما با گذشت چند روز از اجری این طرح، خبرهایی مبنی بر احتمال افزایش میزان وام شنیده می‌شود.

به گزارش اقتصادنیوز، با گذشت کمتر از یک هفته از اجرای طرح افزایش وام مسکن به میزان 80 میلیون تومان، اعلام شده است که احتمال افزایش مجدد این وام وجود دارد. وامی که حدود یک سال زمان برد تا افزایش آن تصویب شود، انگار می‎خواهد پله‎های افزایش را یکی پس از دیگری و باسرعت بیشتر طی کند. 

هفته گذشته پس از ابلاغ وام 80میلیون تومانی مسکن به بانک ها و اجرای آن رئیس کل بانک مرکزی از احتمال افزایش میزان این وام ها خبرداده شد.

حالا در زمانی که افزایش میزان وام مسکن نمی‎تواند کمی بازار مسکن را با نوسان همراه کند و رونقی به بازار دهد ، می‎خواهند مبلغ این وام را که هنوز جوابی پس نداده است را افزایش دهند. 

در این باره نیز برخی کارشناسان معتقدند که ابتدا باید این افزایش وام ها اجرایی شود تا نتیجه آن به بازار داده شود و پس از آن برای کاهش یا افزایش آن تصمیم گیری شود . به گفته برخی کارشناسان، نتیجه اینگونه افزایش وام‎ها در کوتاه مدت نشان داده نمی‎شود چرا که اثرگذاری افزایش هر وام در بلندمدت نمایان می‎شود. 

وام مسکن 80میلیون تومانی برای تهران، 60 و 40میلیون تومانی برای سایر شهرها به گونه ای است که وام گیرنده باید حداقل شش ماه تا یکسال سپرده گذای کرده باشد تا بتواند مبلغ دلخواه خود را دریافت کند بنابراین تا خرداد ماه سال آینده زمان لازم است تا اثرات این وام بر بازار مسکن سنجیده شود و به همین زودی نمی‎توان درباره نتیجه مثبت یا منفی آن و افزایش و کاهش میزان وام ها تصمیم‎گیری کرد.

ولی الله سیف با اشاره به اینکه بانک مسکن به تدریج با ابتکاراتی که در بخش تسهیلات انجام گرفته برای اقشار مختلف تامین مالی می کند، گفته است که دولت با استفاده از تجربیات بین المللی بهترین شیوه‎ها را برای اجرا انتخاب می کند و این سیاست‌ها با همراهی وزارت راه و شهرسازی و بانک مسکن به اجرا در می آید.

رئیس کل بانک مرکزی درخصوص نظر این بانک درباره افزایش سقف وام مسکن اظهارکرده است که عوامل مختلف مدنظر ما قرار دارد که یکی از این بحث‌ها در دسترس قرار دادن این وام برای اقشار مختلف جامعه است که امکان بازپرداخت اقساط و تامین منابع بانکی از مواردی است که برای افزایش وام مسکن مورد توجه قرار می گیرد.همچنین بانک مرکزی هرگونه تصمیمی را کارشناسی می‌کند تا آثار سوء بر تورم نداشته باشد.

 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها