کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سرمایه نمایشگاه‌داران اتومبیل در حال آب رفتن است


کد خبر : ۱۲۶۲۶پنجشنبه، ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶:۲۵۷۱۳۰ بازدید

در اواخر سال گذشته بازار خودرو راکد شد و با شروع سال جدید چالش‌های بسیاری در دوام این رکود نقش ایفا کردند. چالش‌هایی که کار و کاسبی ...
سرمایه نمایشگاه‌داران اتومبیل در حال آب رفتن استسرمایه نمایشگاه‌داران اتومبیل در حال آب رفتن است

در اواخر سال گذشته بازار خودرو راکد شد و با شروع سال جدید چالش‌های بسیاری در دوام این رکود نقش ایفا کردند. چالش‌هایی که کار و کاسبی برخی نمایشگاه‌داران را کساد کرده است.

به گزارش اقتصادنیوز، هرساله با نزدیک شدن به فصل تابستان استقبال از خرید خودرو در بازارهای داخلی بیشتر می‌شود،اما امسال شواهد این بازار گویای رکود در بازار خودرو است.به نظر می رسد کاهش تقاضا توسط مردم برای خرید خودرو موجب ادامه رکود این بازار شده است. حتی به صورتی که اگر خرید و فروشی انجام شود تنها خرید و فروش خودروهای ارزان‌قیمت بازار و می‌توان گفت خودروهای چینی است.

غیر از بحث کاهش قدرت خرید، عواملی دیگر بر رکود این بازار اثر می‌گذارد که مسبب ایجاد رکود شده است. عواملی از قبیل بیانیه لوزان، گرانی سوخت، مبحث قیمت‌گذاری خودرو و... که باعث ایجاد جوی روانی در میان مردم شده و تا جایی که مردم به انتظار کاهش قیمت برای خودروها دست به خرید نزنند و سرمایه خود را برای خرید خودرو هزینه نمی‌کنند.

با این حال با رکودی که در تمامی بازارهای ایران و به دنبال آن در بازار خودروی ایران به وجود آمده است، گمان می‌رود برخی فروشندگان خودرو (به خصوص نمایشگاه‌داران خودروهای خارجی ) متحمل ضررهای زیادی شده‌اند. چون با نبود ثبات در قیمت روزهای اخیر و راکد بودن بازار بررسی ها نشان می دهد کمتر خریدارانی به آنها مراجعه می کنند.به گفته این فعالان بازار درحال حاضر با ادامه رکود بازار،بخش قابل توجهی از سرمایه خود را از دست داده‌اند و ضرر بسیاری ضرر بسیاری متحمل شده اند و اگر این‌طور پیش رود تمامی سرمایه خود را از دست می‌دهند.

در این خصوص یکی از نمایشگاه‌داران خودرو که خودروهای خارجی می‌فروشد، به ما می گوید: به طور یقین می‌توانم بگویم 99 درصد سرمایه تمامی نمایشگاه‌داران نصف شده است. به گفته او، از بهمن‌ماه سال گذشته بازار خودرو در رکود شدید قرار گرفته است و همچنان در رکود به سر می‌برد. به طوریکه حتی مشتریان حاضر به خرید خودرو با قیمت‌های بسیار پایین‌تر از قیمت خود خودرو‌ و حتی شرایط اقساطی که برای آنها در نظر گرفته شده، نیز مایل به خرید نیستند.

این فعال بازار معتقد است که مسائل موجود در ماه‌های اخیر اعم از افزایش قیمت بنزین، ماجرای هسته‌ای و... باعث شده تا همگان دچار سردرگمی در این بازار شوند و حتی با این حال که در چندوقت اخیر شاهد تنزل در قیمت خودروها بوده‌ایم رغبتی به خرید آن نشان نمی‌دهند.

این نمایشگاه‌دار می افزاید: البته مردم هم حق دارند خودروی مورد نظر را خریداری نکنند. آنها هم نگرانند که سرمایه‌شان را از دست ندهند.

یکی دیگر از نمایشگاه‌داران در خصوص خرید و فروش خودروهای ایرانی که کارکرده اند، هم می گوید: اگر خرید و فروشی هم صورت می‌گیرد برای خودروهای ایرانی است. البته او تاکید دارد که خرید و فروش بیشتر برای خودروهایی است که به صورت کارکرده به فروش می‌روند.

به گفته او، خودروهای ایرانی که جدیداً به صورت صفر به بازار خودرو وارد می‌شوند از کیفیت پایینی برخوردارند و به همین دلیل از مشتریان آنها کاسته شده است و مشتریان خرید خودروهای کارکرده را بیشتر ترجیح می‌دهند. در خودروهای خارجی نیز، خرید و فروشی نمی‌شود زیرا قیمت‌ کارخانه خودروهای صفر با کاهش مواجه شده است و مردم با خود می‌گویند ممکن است در هفته‌های آتی نیز، این کاهش قیمت ادامه یابد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها