کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پس از 3 روز افزایش متوالی طلا در بازاهای جهانی


کد خبر : ۱۲۶۱۷پنجشنبه، ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴:۳۳۹۳۷ بازدید

قیمت طلا که در 3 روز گذشته تحت تاثیر افت ارزش دلار با افزایش نسبی روبرو شده بود امروز پنج شنبه تغییر چندانی نداشته است.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، افت ارزش دلار و نگرانی های مربوط به بحران مالی و بدهی یونان تاثیر زیادی بر افزایش نسبی قیمت طلا در روزهای گذشته داشته است.

بر اساس این گزارش قیمت طلا در پایان مبادلات روز چهارشنبه با افزایش 0.8 درصدی روبرو شد و برای لحظاتی به بیش از 1192 دلار در هر اونس رسید. قیمت هر اونس طلا امروز پنج شنبه نیز بدون تغییر چندانی به 1186 دلار رسیده است.

ارزش دالار در برابر ین ژاپن به پایین ترین سطح در 2 هفته گذشته رسیده است. رئیس بانک مرکزی ژاپن تاکید کرده است که ارزش ین به شدت پایین بوده و بعید است که از سطح کنونی پایین تر برود. ارزش دلار آمریکا در برابر یورو نیز کاهش یافته است.

ارزش دلار و قیمت طلا معمولا رابطه معکوسی دارند و افت ارزش دلار موجب افزایش قیمت طلا می شود. ادامه مذاکرات یونان و نهادهای بین المللی برای اعطای کمک های مالی جدید به آتن نیز تاثیر زیادی بر تحولات ارزش یورو و قیمت طلا داشته است.

گزارش سایت طلا حاکیست، اگر یونان نتواند تا پایان ژوئن کمک های مالی جدیدی دریافت کند ورشکستگی این کشور قطعی بوده و باید از منطقه یورو خارج شود.

رهبران فرانسه و آلمان نیز در گفتگو با نخست وزیر یونان خواستار تسریع روند مذاکرات و دستیابی به توافق نهایی برای حل و فصل بحران مالی این کشور شدند.

موسسه رتبه بندی استاندارد اند پورز نیز روز گذشته رتبه اعتباری یونان را بار دیگر کاهش داد تا نگرانی های سرمایه گذاران نسبت به وضعیت بحران بدهی این کشور افزایش یابد.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز روز گذشته با 0.21 درصد کاهش به کمتر از 704 تن رسیده که این پایین ترین رقم از سپتامبر 2008 میلادی به شمار می رود.

سرمایه گذاران بین المللی اکنون منتظر انتشار آمارهای مربوط به خرده فروشی در اقتصاد آمریکا طی ماه گذشته هستند. این گزارش می تواند تاثیر زیادی بر سیاست های فدرال رزرو آمریکا در نشست آتی و ارزش دلار داشته باشد. نشست آتی فدرال رزرو قرار است 16 و 17 ژوئن برگزار شود.

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که فدرال رزرو در نشست سپتامبر نرخ بهره را افزایش خواهد داد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها