کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی


کد خبر : ۱۲۵۹۳چهارشنبه، ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴:۱۴۱۳۴۶ بازدید

قیمت جهانی طلا امروز چهارشنبه تحت تاثیر افت ارزش دلار آمریکا با افزایش نسبی روبرو شده است.

به گزارش رویترز، قیمت طلا در بازارهای بین المللی در مبادلات امروز چهارشنبه در شرایطی تحت تاثیر افت نسبی ارزش دلار با افزایش مواجه شده است که گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا مانع از افزایش چشمگیر قیمت طلا شده است.

بر اساس این گزارش سرمایه گذاران بین المللی منتظر انتشار آمارهای اقتصادی جدید آمریکا هستند. این آمارها می تواند گمانه زنی ها در خصوص افزایش نرخ بهره آمریکا در نشست های بعدی فدرال رزرو را تغییر دهد.

قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی امروز به 1180 دلار رسیده است. قیمت طلا در 2 روز گذشته نیز با افزایش 0.5 درصدی روبرو شده بود.

قیمت طلا روز جمعه برای لحظاتی به کمتر از 1162 دلار رسید که این پایین ترین رقم از 19 مارس به شمار می رود. انتشار گزارش جدید وزارت کار آمریکا مبنی بر بهبود اوضاع بازار اشتغال تاثیر زیادی بر کاهش قیمت طلا در هفته گذشته و افزایش ارزش دلار داشته است.

گزارش سایت طلا می افزاید،آمارهای مربوط به وضعیت خرده فروشی در اقتصاد آمریکا طی ماه گذشته قرار است فردا پنج شنبه منتشر شود. این آمارها تاثیر زیادی بر روند نوسانات ارزش دلار و در نتیجه قیمت طلا خواهد داشت.

بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا موجب خواهد شد تا گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست سپتامبر بیشتر شود. پیش بینی کارشناسان اقتصادی نشان می دهد که میزان خرده فروشی در آمریکا طی ماه گذشته با رشد 1.1 درصدی روبرو شود. 

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با 0.42 درصد کاهش به کمتر از 705 تن رسیده است که این پایین ترین رقم از ژانویه به شمار می رود. کاهش ذخایر طلای صندوق اس ی دی آر تاثیر زیادی بر افت قیمت طلا در روزهای گذشته داشته است.

آمارهای تامسون رویترز نیز نشان می دهد که واردات جواهرات طلای آمریکا طی ماه آوریل با رشد 18 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل روبرو شده است که علت اصلی آن افزایش ارزش دلار بوده است. 

بسیاری از کارشناسان اقتصادی نیز بر این باورند که روشن شدن وضعیت بحران مالی و بدهی یونان طی روزهای آینده می تواند تاثیر مهمی بر روند تحولات قیمت طلا داشته باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها