کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

احتمال تشکیل استان «خرداد» در شرق تهران


کد خبر : ۱۲۵۷یکشنبه، ۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۱:۵۵۶۶۷۵ بازدید

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس از قول مساعد وزیر کشور برای تشکیل استان در شرق تهران خبر داد.
احتمال تشکیل استان «خرداد» در شرق تهراناحتمال تشکیل استان «خرداد» در شرق تهران

سید حسین نقوی حسینی به مذاکره با رحمانی فضلی، وزیر کشور برای تشکیل استان به مرکزیت ورامین اشاره کرد و گفت: در نخستین گفت‌وگو با وزیر کشور در مجمع نمایندگان استان تهران که بنده رئیس این مجمع هستم این موضوع مطرح شد، به ایشان گفتیم که استان تهران به این شکل موجود قابل مدیریت نیست و نیاز دارد در شرق استان تهران و نیز غرب این استان دو مجموعه جدید مانند ساختاری که برای نیروی انتظامی شکل گرفته شکل بگیرد.

نماینده مردم شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک تعامل وزیر کشور با نمایندگان مجلس را خوب ارزیابی کرد و گفت: ارتباطات ایشان با نمایندگان مجلس خوب است، همین فکر را هم به استانداران هم اعلام کرده است، استانداران هم تعامل خوبی دارند، سید حسین هاشمی استاندار تهران دوره قبل همکار ما در مجلس شورای اسلامی بوده‌اند، قطعاً این ارتباطات کمک‌های شایانی به شکل‌گیری تفکر مذکور می‌کند.

وی تصریح کرد: وزیر کشور گفتند قبلاً در شورای عالی امنیت ملی روی این موضوع مطالعاتی انجام داده‌ایم، حال که در جایگاه وزیر کشور هستم هم می‌توانم بهتر این کار را دنبال کنم.

نقوی ادامه داد: همین موضوع را با استاندار تهران نیز مطرح کردیم که ایشان گفتند هنوز در موضوع استان وارد نشدند و بعد از ورود به این موضوع راجع به مساله صحبت می‌کنیم.

* 13 اداره و سازمان در شهرستان ورامین ساختار استانی دارند

سید حسین نقوی حسینی با بیان اینکه 13 اداره و سازمان موجود در شهرستان ورامین ساختار استانی دارند، گفت: تحقیقات کشاورزی که ساختار استان تهران را دارد،سازمان آب که جنوب شرق است، نیروی انتظامی که شرق استان است، بنیاد حفظ آثار و ... ساختار استانی دارند، یعنی ساختارهای تشکیل استان نیز تا حدودی فراهم شده است، از این به بعد هم در حال تلاش هستیم که ادارات با ساختار شهرستان‌های استان تهران در ورامین شکل گیرند، مانند تربیت بدنی و ... تا ساختارهای اداری کار فراهم شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تشکیل استان جدید در شرق استان تهران را یک ضرورت برای استان تهران دانست و عنوان کرد: اگر این ساختار شکل بگیرد هم خدمت‌رسانی به مردم تسهیل می‌شود و هم بار سفر به تهران کاهش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه در هر شبانه‌روز 200 هزار نفر سفر به تهران صورت می‌گیرد افزود: بیش از 100 هزار نفر سفر از این سفرها برای انجام کارهای اداری و سازمانی صورت می‌گیرد، قطعاً پاکدشت هم همین میزان سفر را دارد، دماوند هم همین‌طور، شهرستان‌های غرب تهران هم همین اوضاع را دارند و راه سبک کردن تهران همین است.

* با اسم «خرداد» برای استان موافقیم

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران از بیان زمان تشکیل استان جدید خودداری کرد و توضیح داد: ما با اسم «خرداد» برای این استان موافقیم چرا که خرداد یک حادثه‌ای است که تمام مناطق ما را به هم پیوند می‌دهد و رشته مشترک بین پیشوا، ورامین، قرچک و جواد آباد و ...است اما این که کی به نتیجه می‌رسد باید بگوییم که تشکیل استان مراحلی دارد.

وی با تشریح مراحل تشکیل استان خرداد گفت: باید خود استان موافق جدایی از استان قبلی باشد، بعد برود در وزارت کشور و کار مطالعاتی به لحاظ شاخص ها انجام شود،

وسعت، جمعیت، شاخص‌ها، وضعیت اقتصادی، ساختارها، سازمان‌ها، به لحاظ استراتژیکی، سرزمینی و ... انجام شود، بعد وزارت کشور به دولت می‌فرستد، در دولت باید تصویب شود، لایحه شود و بیاید در مجلس، مجلس به آن لایحه دولت رای دهد و شورای نگهبان تایید کند تا استان تشکیل شود و انجام این امور زمان زیادی می‌خواهد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها