کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

در زمان تعیین شده با ایران به توافق نخواهیم رسید


کد خبر : ۱۲۵۵۷سه شنبه، ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۷:۲۹۴۳۲۳ بازدید

آنتونی بلينکن مدعی شد مقامات آمریکا بر این باور هستند که به دلیل اختلافات زیاد، به احتمال زیاد تا پایان ضرب الاجل تعیین شده توافق نهایی با ایران ...

آنتونی بلينکن مدعی شد مقامات آمریکا بر این باور هستند که به دلیل اختلافات زیاد، به احتمال زیاد تا پایان ضرب الاجل تعیین شده توافق نهایی با ایران امضا نخواهد شد.

به گزارش پايگاه اينترنتي وزارت خارجه آمريکا ، آنتوني بلينکن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد مقامات آمریکا بر این باور هستند که به دلیل اختلافات زیاد، به احتمال زیاد تا پایان ضرب الاجل تعیین شده توافق نهایی با ایران امضا نخواهد شد.
 
بلينکن در اظهاراتي در نشست جهاني کميته يهوديان آمريکا گفت: "ضرب الاجل تعیین شده به سرعت به ما نزدیک می شود و ما همچنان بر سر بسیاری از موضوعات اساسی با هم اختلاف داریم. اگر درباره برخی مسائل کلیدی به آنچه که دنبالش هستیم نرسیم، احتمالا در زمان تعیین شده به توافق نهایی نخواهیم رسید."

وی در ادامه افزود، "ایران باید با بازرسی های سرزده موافقت کند تا نظام تحریم ها علیه این کشور نیز به مرور زمان برچیده شود."
 
بلینکن ادامه داد، "خطاب به مخالفان توافق با ایران باید بگویم بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی تأیید کرده اند این کشور به همه تعهدات خود در توافق موقت سال 2013 پایبند بوده است."
 
وی همچنین اعلام کرد آمریکا و رژیم صهیونیستی بر اين عقيده هستند که ايران هرگز نبايد به سلاح اتمی دست پيدا کند.
 
به گفته بلینکن، "من امروز موضوع ديگري را با شما در ميان مي گذارم. اين موضوع در راس موضوعات ما بر سر ميز مذاکره با ايران است. آمريکا و اسرائيل به طور مشترک معتقدند که ايران نبايد تحت هيچ شرايطي اجازه دسترسي به سلاح اتمي داشته باشد. زماني که موضوع اين هدف راهبردي مطرح مي شود ،هيچ اختلافي بين آمريکا و اسرائيل وجود ندارد."
 
بلينکن گفت: اجازه بدهيد از فرصت امروز براي رفع برخي نگراني ها در مورد توافقي که ما بر روي آن کار مي کنيم ،استفاده کنم. من بايد بگويم که بسياري از اين نگراني ها به طور ساده بي مورد و دور از حقيقت هستند. اول از همه توافقي که ما روي رسيدن به آن کار مي کنيم منقضي نخواهد شد. التزامات هر توافق بايستي دوره هاي زماني متفاوت داشته باشد. از جمله اين الزامات ملزم بودن ايران به تمامي تعهداتش بر اساس معاهده ان.پي .تي به خصوص توليد نکردن سلاح اتمي و همچنين قوانين سختگيرانه دسترسي و نظارت بر اساس پروتکل الحاقي  است که اين موارد بايستي تا ابد ادامه پيدا کند. 
 
وي افزود:در مقابل بايد به اين موضوع توجه داشته باشيم که  در صورت نبود يک توافق،تعهدات ايران تحت طرح اقدام مشترک که ما به آن رسيديم فورا از بين مي رود و آنگاه ايران برنامه غني سازي در سطح صنعتي را با دهها هزار سانتريفيوژ سرعت خواهد بخشيد.
 
به گفته بلينکن : در وهله دوم اين توافق بايد آنچنان سطح گسترده اي از شفافيت ايجاد کند که اگر ايران در عمل به تعهداتش بر اساس تعهدات بين المللي کوتاهي کرد و ما به اين موضوع پي برديم  آنگاه ما بايد زمان لازم براي برخورد ديپلماتيک و در صورت ضرورت ديگر راهها را در اختيار داشته باشيم. بسياري از تحريمها بايستي به حالت تعليق درآيند و نبايد براي يک مدت طولاني رفع شوند به طوري که اگر ايران در عمل به تعهداتش کوتاهي کرد بتوانيم آنها را دوباره وضع کنيم.

 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها