کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت خودروهای وارداتی باید کاهش یابد


کد خبر : ۱۲۵۲۱دوشنبه، ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۳:۲۵۴۶۰۵ بازدید

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خواستار برخورد با شرکتهای واردکننده خودرو و اجبار آنها به کاهش قیمت شد.
قیمت خودروهای وارداتی باید کاهش یابدقیمت خودروهای وارداتی باید کاهش یابد

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خواستار برخورد با شرکتهای واردکننده خودرو و اجبار آنها به کاهش قیمت شد.

محمد جعفری اظهار کرد: شرکتهای واردکننده خودرو با استفاده از پول مردم خودرو وارد کرده و به فروش می‌رسانند.

وی ادامه داد: وقتی نمایندگی رسمی واردکننده خودرو با پول مردم خودرو را خریداری و وارد می‌کند دیگر نباید به دنبال سودهای آن‌چنانی باشد و باید این محصولات را با قیمت کمتری عرضه کند.

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان با بیان اینکه تبلیغات فروش شرکتهای واردکننده خودرو نادرست بوده و مردم را فریب می‌دهد، خاطرنشان کرد: این شرکتها در تبلیغات خود از فروش اقساطی و بدون بهره سخن گفته و خریداران تصور می‌کنند با شرایط جذابی برای خرید روبرو هستند.

وی ادامه داد: این در حالی است که اگر مصرف‌کنندگان بدانند نمایندگی واردکننده خودرو نقدینگی چندانی وارد این کار نکرده و با استفاده از پول اخذ شده از آنها، خودرو را خریداری و وارد می‌کند، دیگر نسبت به خرید این محصولات با این قیمت‌ها اقدام نخواهند کرد.

جعفری افزود: نکته جالب توجه این است که در همین شرایط نیز نمایندگی‌های واردکننده خودرو به تعهدات خود برای تحویل خودرو در موعد مقرر عمل نکرده و معمولا خودروی فروخته شده را با تاخیر تحویل خریداران می‌دهند که در این زمینه باید با آنها برخورد شود.

وی با بیان اینکه مقدار جریمه تاخیری که شرکتهای واردکننده خودرو به خریداران می‌دهند کمتر از بهره تسهیلات بانکی است، تصریح کرد: بنابراین شرکتهای واردکننده خودرو ترجیح می‌دهند به جای دریافت تسهیلات بانکی، پول خریداران را دریافت و با آن فعالیت کرده و جریمه تاخیر را هم پرداخت کنند.

به گزارش ایسنا، پیش از این یک کارشناس صنعت خودرو از درآمد هنگفت برخی از نمایندگی‌های رسمی خودروسازان خارجی از ناحیه استفاده از پول پیش‌خریداران خودرو برای واردات این محصولات به ایران خبر داده بود.

فربد زاوه اظهار کرده بود: در حال حاضر بازدهی پول واردات یک مدل خودرو با تیراژ بالا به کشور برای شرکت واردکننده آن، حدود 500 درصد است. این به معنای آن است که شرکت واردکننده خودرو با استفاده از پول مردم، 500 درصد بهره مالی می‌برد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها