کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تخلفات بودجه‌ای شهرداری تهران در سال 89 زير ذره‌بين شورا


کد خبر : ۱۲۵۱۷یکشنبه، ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۹:۳۶۱۲۸۹ بازدید

آن‌طور كه يك عضو شوراي شهر مي‌گويد در برخي از بندهاي ارايه شده در گزارش تلفيق بودجه سال 89 شهرداري تهران، تخلف و بعضا جرم صورت ...

آن‌طور كه يك عضو شوراي شهر مي‌گويد در برخي از بندهاي ارايه شده در گزارش تلفيق بودجه سال 89 شهرداري تهران، تخلف و بعضا جرم صورت گرفته است و براي همين شهرداري تهران بايد به اين موارد پاسخ دهد.

گزارش حسابرسي صورت‌هاي مالي تلفيقي سال 89 شهرداري تهران در يكصدوپنجاه‌ونهمين جلسه علني چهارمين دوره شوراي اسلامي شهرتهران قرائت شد اما رحمت‌الله‌ حافظي نسبت به مستندات آن تذكراتي را عنوان كرد. او البته گزارش تلفيق بودجه 89 شهرداري تهران را با ارزش دانست اما گفت: قرار بود شهرداري مدرك بياورد تا شورا را قانع كند يا از بندها خارج كند اين اتفاق افتاده است، با اين حال در اين گزارش مواردي است كه شهرداري به آن پاسخ نداشته است.

اين عضو شورا با اشاره به اينكه گزارش 48 صفحه تلفيق استماع شده است، افزود: تكليف بعدي اين است كه شهرداري تهران براي تمامي موارد اين گزارش پاسخ مكتوب ارايه دهد تا بعد از گزارش شهرداري، نسبت به پذيرفتن آن يا ارجاع گزارش تلفيق و پاسخ شهرداري به سازمان بارزسي كل كشور تصميم گرفته شود.حافظي با تاكيد بر اينكه در برخي از بندهاي ارايه شده تخلف و بعضا جرم صورت گرفته است، اظهار كرد: بايد شهرداري تهران به اين موارد پاسخ دهد و مستندات خود را ارايه دهد.


 80 درصد وظيفه شورا حسابرسي است

احمد حكيمي‌پور، عضو كميسيون فرهنگي شورا، نيز در اين باره گفت: 80 درصد وظيفه شورا حسابرسي است. براي اصلاح كار بايد در گزارش‌هاي حسابرسي ريز شويم. مطمئنا شهرداري هم از اين موضوع استقبال مي‌كند. وي از حسابرس شورا سوال كرد: آيا از نظر شما بعد از گذشت 5 سال ايرادات وارد شده اصلاح شده است؟

بهرام همتي، حسابرس منتخب شورا نيز در پاسخ به اين سوال توضيح داد: بر اساس پيشنهاداتي كه به شهرداري ارايه شده در سال‌هاي آتي حدود 4هزار ميليارد تومان اصلاحات انجام شده است. اين اصلاحات بايد در سال مربوطه انجام مي‌شد اما تا سال ۹۲ اصلاحات خوبي انجام شده و هنوز بهبود مستمر وجود دارد.


 شهرداري ملزم به رعايت قانون است

همچنين عليرضا دبير رييس كميسيون برنامه و بودجه هم معتقد است: تاكنون گزارش تلفيق سال ۸۷ و ۸۸ ارايه شده و اين سومين گزارش تلفيق است. شهرداري در جلسات كميسيون به ايرادات مطرح شده از طرف كميسيون پاسخ داده و بسياري از موارد اصلاح شده اكنون به قانون تبديل شده و شهرداري ملزم به رعايت آنهاست. رييس كميسيون برنامه و بودجه شوراي اسلامي شهر تهران يادآور شد: امسال اقدام خوبي براي انتخاب حسابرس سال ۹۳ انجام شده است. گزارش تفريغ سال ۹۳ به زودي از طرف شهرداري ارايه مي‌شود اما گزارش تلفيق سال‌هاي ۹۰ و ۹۱ بايد هر چه سريع‌تر در صحن قرائت شود.


 شورا به شهرداري مهلت داده بود

البته سالاري رييس كميسيون شهرسازي و معماري هم از تاخير در ارايه گزارش تلفيق گلايه دارد كه همتي حسابرس منتخب شورا در اين باره پاسخ داد: شورا به شهرداري مهلتي ارايه داد تا اصلاحات را انجام دهد و اين تاخير به دليل مهلتي است كه براي شفاف‌سازي بيشتر به شهرداري تهران داده شده است.

دوستي ديگر عضو شورا در ادامه اين جلسه عنوان كرد: طبق قانون شوراها گزارش تلفيق براي استماع ارايه مي‌شود. ما امروز بايد دو تكليف براي اين گزارش تهيه كنيم. يك حكم براي شهرداري و يك حكم براي حسابرس. ما نمي‌توانيم اين گزارش را چون به مصوبه نياز ندارد، رها كنيم. حسابرس شورا بايد گزارش تلفيقي توافق شده با شهرداري را به ما ارايه مي‌كرد و ما بايد اين تكليف را به شهرداري بدهيم كه اقدامات اصلاحي و تكميلي براي رفع مغايرت‌ها را انجام دهد به نحوي كه در گزارش عملكرد سال‌هاي آتي تمامي موارد مربوط به حوزه عملكرد شهرداري و واحدهاي تابعه آن اصلاح شود.

در پايان قرار بر اين شد كه پيشنهادات اين عضو شورا به تصويب برسد اما راي‌گيري به علت پايان يافتن وقت جلسه و حد نصاب نداشتن تعداد اعضا به جلسه آينده موكول شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها