سرپرست روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه زمستان امسال نسبت به پارسال از لحاظ مصرف گاز سختتر خواهد بود، گفت: اجرای برنامهها در زمینه اطلاعرسانی و فرهنگسازی مصرف بهینه گاز طبیعی و ایجاد وحدت رویه و انسجام میان همه روابط عمومیهای شرکتهای تابعه مورد تأکید است.
به گزارش ایران جیب از شرکت ملی گاز ایران، سیدحسن موسوی روز چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ در سیونهمین نشست رؤسای روابط عمومیهای صنعت گاز که به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور سعید توکلی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و مجید بوجارزاده مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت برگزار شد، افزود: اطلاعرسانی باید برای هر رویداد براساس برنامهای دقیق و علمی و استفاده از فناوری روز انجام شود و برای این کار باید پیوست رسانهای تعریف و اجرا کرد.
وی درباره موضوع مصرف بیرویه گاز در کشور بهویژه در روزهای سرد سال ادامه داد: استفاده از ظرفیت فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، صدا و سیما، تریبون نماز جمعه، آموزش و پرورش، جراید و خبرگزاریها، تولید پیوست رسانهای، تولید محتوا و تبلیغات محیطی از راهکارهایی است که با برنامهریزی مدون و دقیق میتوان بهترین بهره را از آنها ببریم و این مهم، عزم جدی همه همکاران روابط عمومی صنعت گاز در اقصی نقاط کشور را میطلبد.
سرپرست روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران بر استفاده از طرح همیار گاز در مدارس کشور تأکید کرد و گفت: اکنون بیش از ۹۶ هزار مدرسه با جمعیت حدود ۱۷ میلیون دانشآموز در کشور وجود دارد که با بررسیهای انجامشده، پایه ششم بهترین پایه برای آموزش در طرح همیار گاز شناخته شده است؛ کمااینکه طرح یادشده در دیگر استانها در پایههای مختلف به ویژه دبستان در حال اجراست، که جای قدردانی دارد.
ضرورت استفاده بهینه از ظرفیتهای موجود
موسوی خاطرنشان کرد: باید از ظرفیتهای موجود در آموزش و پرورش و سازمانهای مردمنهاد بهره ببریم. ارتباطات باید به گونهای باشد که پیامها از مردم به مردم منتقل شود و نه تنها از دولت به مردم.
به گفته وی، برگزاری همایشها و نشستهای گروهی میتواند به افزایش آگاهی و استفاده بهینه از منابع کمک کند.
سرپرست روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران بیان کرد: باید شیوههای مصرف بهینه را به گونهای معرفی کنیم که از زبان مردم بیان شود؛ زیرا این روش ممکن است تأثیر بیشتری نسبت به بیان مسئولان داشته باشد. ارسال پیامکها و ارتباط مستقیم با مخاطبان میتواند نقش مؤثری در اطلاعرسانی ایفا کند.
موسوی افزود: ایجاد ارتباط مستقیم با ذینفعان نشاندهنده این است که شرکت ملی گاز، متوجه نیازها و شرایط آنهاست؛ باید تلاش کنیم در یک روابط عمومی پویا، این نیازها با توجه به شرایط، به بهترین نحو ممکن رفع شود.