کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

خودرو همچنان کالای انحصاری است


کد خبر : ۱۲۴۸۹یکشنبه، ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶:۲۹۱۸۴۱ بازدید

رئیس سابق شورای رقابت معتقد است: سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان یک ارگان دولتی است و وظایف نظارتی دارد و نباید ...

رئیس سابق شورای رقابت معتقد است: سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان یک ارگان دولتی است و وظایف نظارتی دارد و نباید در امور قیمت گذاری دخالت کند.

جمشید پژویان پیرامون بحث های اخیر درباره خروج قیمت گذاری خودرو از شورای رقابت به علت آنکه دیگر کالای انحصاری نیست در گفت وگو با اقتصادنیوز اظهار کرد: من و شما تصمیم نمی‌گیریم که خودرو کالای انحصاری باشد یا نباشد. بلکه این بازار است تعیین می کند که آیا انحصار برای کالایی وجود دارد یا ندارد؟

رئیس سابق شورای رقابت تصریح کرد: آنچه بازار میّ‌گوید اینست که دو خودروساز حدود 94 درصد سهم بازار را در اختیار دارند. در نتیجه این نشان می‌‌دهد که انحصار در بازار خودرو همچنان وجود دارد. 

پژویان، خودرو را کالایی انحصاری دانست و تاکید کرد:‌ من تصور می‌کنم این وظیفه طبق قانون با شورای رقابت است و براساس فصل نهم قانون اصلاحات اصل 44، تصمیم‌گیری و تعیین در مورد قیمت‌های بازارهایی که انحصاری هستند بر عهده شورای رقابت است و هیچ ارگان دیگری هم حق دخالت ندارد.

او در پاسخ به این سوال که برخی کارشناسان معتقدند اگر قیمت‌گذاری توسط بازار صورت گیرد بهتر است، بیان کرد: در این میان کسانی هستند که می‌خواهند به نفع خودروسازان قیمت‌ها را بالا ببرند.فعلا باتوجه انحصاری بودن این بازار نمی توان اجازه داد که این کالا به شکل دیگری قیمت گذاری شود.

پژویان در خصوص اینکه گفته شده که قیمت‌گذاری خودرو مجددا توسط سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان انجام خواهد شد، اظهار کرد: این سازمان یک ارگان دولتی است و وظایف نظارتی دارد و و نباید در امور قیمت گذاری دخالت کند. بهتر است قیمت گذاری کالاهای انحصاری را متخصصان این عرصه یعنی شورای رقابت انجام دهند. 

رئیس سابق شورای رقابت گفت: وزارت صنعت به عنوان متولی امر موظف است که در راستای توسعه صنعت خودرو تمرکز بیشتری داشته باشد تا کیفیت خودروهای تولیدی افزایش یابند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها