کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

معرفی شناسه‌های ساختمان‌های غیرمجاز


کد خبر : ۱۲۴۵۹شنبه، ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴:۱۵۱۱۷۰ بازدید

دبیر انجمن انبوه‌سازان استان تهران گفت: تخلفات ساختمانی به سه گروه تقسیم می‌شود، گروه اول، تخلفات قانونمند، گروه دوم تخلفات ضابطه‌مند و ...

دبیر انجمن انبوه‌سازان استان تهران گفت: تخلفات ساختمانی به سه گروه تقسیم می‌شود، گروه اول، تخلفات قانونمند، گروه دوم تخلفات ضابطه‌مند و گروه سوم تخلفات خارج از ضوابط. آنچه حکم تخریبش صادر شده، تخلفات خارج از ضابطه است.

 

به گزارش اقتصادنیوز، محمدمهدی مافی در رابطه با تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز که اخیرا در حواشی تهران اتفاق افتاده است، گفت: تخلفات ساختمانی به سه گروه تقسیم می‌شود، گروه اول، تخلفات قانونمند، گروه دوم تخلفات ضابطه‌مند و گروه سوم تخلفات خارج از ضوابط، آنچه حکم تخریبش صادر شده، تخلفات خارج از ضابطه است.

وی در ادامه بیان کرد: البته هیچ شخص ایرانی از شنیدن تخریب یک بنا خوشحال نخواهد شد، ولی اگر ریشه‌یابی کنیم و علل را آن را برشماریم، احتمال دارد که راهی غیر از این تخریب باقی نماند.

او درباره تخلفات قانونمند گفت: تخلفات قانونمند، تخلفاتی است که با اینکه ما قانون‌های بالادستی و فرادستی داریم، اما یک سری قوانینی نوشته می‌شود که بر اساس آن قوانین، اجازه می‌دهند که مثلاً میزان تراکم در ابر شهر‌هایی مثل تهران در پهنه‌های داخل شهر، بیش از آن میزان تراکم تعریف شده قوانین بالادستی باشد، مثلاً در کوچه‌هایی با معبرهای بسیار کم، برج‌هایی ساخته می‌شود که این برج‌ها طبق قانون و مقررات است و مقررات به گونه‌ای تدوین شده که ضوابط بالادستی میزان تراکم در هکتار را زیر سوال برده است.

 او که در یک گفت‌وگوی رادیویی با برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد سخن می‌گفت، در ادامه بیان کرد: نوع دوم تخلفات، تخلفات ضابطه‌مند است، ما قوانینی داریم که جلوی تخلفات ساختمانی را بگیرد ولی یک ضوابطی وجود دارد که این قوانین را دور می‌زند و در شهرداری‌ها اتفاق می‌افتد مانند اتفاقاتی که در کمیسیون ماده 100 اتفاق می‌افتاد که الان جلوی آنها را گرفته‌اند. یعنی مالکان و سازنده‌ها با اینکه جوازهایی داشتند، می‌رفتند به میزان بیش از میزان جواز می‌ساختند یا تغییر کاربری‌هایی رخ می‌دهد و این خلاف قوانین را با پرداخت عوارض در مناطق شهرداری، قانونمند می‌کردند.

وی افزود: تخلفات نوع سوم، تخلفاتی است که خارج از ضوابط و دور از اخذ مجوزهای لازم از نهادهای مربوط، صورت می‌گیرد که بیشتر در حواشی شهرها و در زمین‌های کشاورزی و منابع طبیعی است، که آنچه تخریبش را شروع کردند، شامل این قسمت می‌شود.

مافی درباره برخورد با تخلفات ساخت‌وسازها همچنین بیان کرد: تخلفات نوع سوم که با آن برخورد کرده‌اند از نوع اول و دوم بسیار کمتر است و سوال من این است که با دو نوع اول که بسیار بیشتر از تخلفات نوع سوم است، چه زمان برخورد می‌شود؟ چه زمانی به آنها رسیدگی می‌کنیم.

وی درباره راهکاری برای جلوگیری از این تخلفات گفت: شرایط باید به صورتی پیش بیاید که مردم بتوانند به یک سرپناه مناسب برسند و مردم بتوانند مسکن مناسبی تامین کنند، یعنی شرایط اقتصادی به نحوی فراهم شود که مردم، خود امکان تامین مسکن مناسب را داشته باشند و در آن صورت است که جلوی این تخلفات نیز گرفته می‌شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها