کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت طلا به 1175 دلار رسید


کد خبر : ۱۲۴۳۹جمعه، ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶:۵۹۹۴۵ بازدید

قیمت طلا در جریان معاملات امروز حدود 2 دلار کاهش یافت و به 1175 دلار در هر اونس رسید.

به گزارش رویترز، در حالی که آمارهای قوی از اقتصاد آمریکا انتظار افزایش نرخ بهره را تقویت کرده است، قیمت طلا امروز در نزدیکی پایین ترین رقم 5 هفته اخیر در نوسان بود و در مسیر ثبت سومین هفته کاهشی متوالی قرار داشت.

تجار در انتظار انتشار آمارهای مهم بازار کار آمریکا در اواخر امروز هستند تا سر نخ بیشتری از میزان تقویت اقتصاد آمریکا به دست بیاورند. این آمارها می تواند نقش تعیین کننده ای در تصمیم گیری فدرال رزرو آمریکا در مورد زمان افزایش نرخ بهره داشته باشد.بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با حدود 2 دلار کاهش به 1175 دلار رسید که فاصله چندانی با پایین ترین رقم 5 هفته گذشته (1172 دلار و 55 سنت) که در جلسه قبل به ثبت رسیده بود نداشت.

در هفته جاری، قیمت طلا حدود یک درصد کاهش یافته است.

جیمز استیل، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «مسیر حرکت قیمت طلا در کوتاه مدت ممکن است متاثر از گزارش بازار کار آمریکا باشد، به نحوی که انتشار آماری ضعیف تر از حد انتظار موجب تقویت قیمت طلا خواهد شد.»

آمار مربوط به بازار کار آمریکا یک پارامتر کلیدی در تعیین نحوه عملکرد بزرگترین ترین اقتصاد دنیا به شمار می رود. پیش بینی شده که آمارهای امروز افزایش 225 هزار مورد فرصت شغلی جدید در ماه می را نشان دهد، در حالی که این رقم در ماه آوریل 223 هزار مورد گزارش شده بود.

آمارهای قوی فدرال رزرو را در مسیر افزایش نرخ بهره در اواخر امسال نگه خواهد داشت، اقدامی که می تواند موجب کاهش تقاضا برای طلا شود.انتشار آمارهای اقتصادی قوی تر از پیش بینی ها در این هفته تاثیری منفی بر قیمت طلا گذاشته است.انتشار خبرهایی مبنی بر اینکه یونان پرداخت اقساط بدهی خود به صندوق بین المللی پول را به تعویق انداخته نیز نتوانست تغییر مثبتی در قیمت طلا ایجاد کند. این قسط از بدهی یونان باید روز جمعه پرداخت می شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها