کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کدام موسسات مجوز دارند؟+ اسامی


کد خبر : ۱۲۴۳۳جمعه، ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳:۱۸۹۱۰۱ بازدید

معضل افزایش موسسات غیرمجاز در کشور و سوءاستفاده برخی از آنها از سرمایه‌های مردم موجب شده تا کماکان عملکرد این موسسات ...

معضل افزایش موسسات غیرمجاز در کشور و سوءاستفاده برخی از آنها از سرمایه‌های مردم موجب شده تا کماکان عملکرد این موسسات در صدر موضوعات نظام بانکی باشد.

به گزارش تسنیم، تاثیر نامطلوب موسسات غیرمجاز نه تنها در زندگی مردم و بلکه در عملکرد بانک‌ها نیز مشهود است و نمونه آن را می توان در مسابقات سودی بانک‌های دولتی و خصوصی مشاهده کرد آنجاکه بانک‌ها علت اصلی افزایش نرخ سود را وجود نرخ های بالا در موسسات غیرمجاز اعلام کردند.

بانکی‌ها معتقدند پرداخت نرخ سود بالا در موسسات غیرمجاز موجب خروج سرمایه از این بانک‌ها و حرکت به سمت موسسات غیرمجاز می شود و همین باعث شده تا برای جلوگیری از خروج منابع آنها هم وارد میدان رقابت سودی شوند.اما عدم پشتوانه موسسات غیرمجاز موجب شده تا هر از چندگاهی از یکی از شهرهای کشور خبر برسد که فلان موسسه ورشکسته شده و سپرده‌‌گذاران آن حیران سرمایه از دست رفته‌شان باشند.

البته این اتفاق درحالی برای برخی از هموطنان رخ میدهد که بانک مرکزی و مسئولان ارشد اقتصادی کشور بارها به مردم هشدار داده اند که در هر موسسه‌ای سپرده گذاری نکنید و به وجود نام آن موسسات در سایت بانک مرکزی توجه کنید.هرچند رشد قارچ‌گونه موسسات غیرمجاز به خصوص در شهرهای کوچک و شهرستان ‌ها به جایی رسیده که مردم بخاطر دریافت سود بالا حاضر به سپرده گذاری در این موسسات می شوند بدون آنکه توجهی به قانونی یا غیرقانونی بودنشان داشته باشند.

ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در هفته گذشته برای چندمین بار به مردم درباره سپرده گذاری در موسسات غیرمجاز هشدار داد و اعلام کرد: "مردم، برای سپرده‌گذاری در موسسات غیرمجاز باید ریسک و مخاطرات آنها را در نظر بگیرند تا با مشکل از بین رفتن سپرده خود مواجه نشوند. لازم است تاکید نمایم که در حال حاضر نرخ سود سپرده‌ها در بانک‌ها و موسسات اعتباری مجاز، جذاب و دارای ارزش واقعی مثبت است، لذا افرادی که برای کسب نرخ سود بیشتر به موسسات غیرمجاز مراجعه می‌کنند باید بدانند که به خاطر درصدی سود بیشتر، اصل سرمایه خود را به خطر می‌اندازند.

وی ادامه داد: علاوه بر این از هموطنان عزیز استدعا دارم به منظور تسریع در توقف فعالیت موسسات غیر مجاز در بازار پولی و مساعدت با بانک مرکزی در انجام مسئولیتی که بر عهده دارد و با توجه به اینکه فهرست موسسات مجاز در وب سایت بانک مرکزی وجود دارد به محض اطلاع از هرگونه فعالیت غیرمجاز، مراتب را در اسرع وقت از طریق ایمیل و یا پیام‌گیر روابط عمومی بانک مرکزی اطلاع دهند".

در ادامه اسامی موسسات مالی و اعتبار را مشاهده می کنید؛


5o6de4vo4lxw1qat1xo.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها